گفتگوی نتانیاهو  با "ترزا می" درباره ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که امشب برای دیدار با نخست وزیر انگلیس راهی لندن می شود مدعی شد با ترزا می درباره تجاوزات ایران صحبت خواهد کرد.

 

نتانیاهو که فردا دوشنبه با همتای انگلیسی ‌اش دیدار خواهد کرد، گفت: اسرائیل در آستانه مرحله دیپلماتیک مهمی قرار دارد. نتانیاهو همچنین مدعی شد وی باید برای دیدار با ترزا می به انگلیس برود و شاید مهمترین مسأله در مذاکرات وی، تقویت همکاری های دو کشور و نیاز به هماهنگی های مهم علیه چالش‌ها و تجاوزات ایران باشد.

 

نتانیاهو همچنین اعلام کرد اسرائیل از خلال این دیدار به دنبال تقویت پایه های همپیمانی با کشورهای اروپایی با هدف تشکیل یک جبهه اروپایی حامی اسرائیل است.

 

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی در شماره امروز یکشنبه خود فاش کرد یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعاتی موساد و "یعقوب نایجل" مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی دیداری محرمانه با مشاوران ترامپ به منظور ادامه هماهنگی مواضع و سیاست ها میان رژیم صهیونیستی و دولت جدید آمریکا داشته اند.

 

طبق اعلام این روزنامه، کوهن و نایجل چندین جلسه با ژنرال "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مشاوران ارشد ترامپ به منظور ایجاد هماهنگی در سیاست ها در خصوص مسأله فلسطین داشته اند.