رفتار ترامپ را نمی توان حدس زد/ کمیسیون نظارت بر برجام موضع آشکار بگیرد

گروه سیاسی- محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز درباره تحریم های اخیر آمریکایی ها علیه ایران گفت: دنیای پس از اوباما در آمریکا یک دنیای متفاوت است ، هیچ کس نمیتواند حدس بزند ترامپ فردا چه خواهد گفت حتی اروپایی ها هم نسبت به رفتارهای ترامپ مشکوک هستند.

وی افزود:رئیس جمهور آلمان گفته اروپا باید در مقابل اقدامات ترامپ بایستد و معلوم نیست آمریکایی ها چه بلایی سر جهان می خواهند در بیاورند.می بینیم که حتی داد رئیس جمهور آلمان را در آورده که باید اروپا با آمریکا مقابله کند.

انبارلویی تصریح کرد: ترامپ کار خود را با نقض پیمان های آمریکا با کشورهای جهان شروع کرده، لغو پیمان پاسیفیک و تدارک خروج آمریکا از سازمان ملل نشان می دهد آمریکایی ها نقض پیمان با دولت ها و ملت های جهان را آغاز کرده اند.

وی ادامه داد: طبیعی است نقض برجام در این نقض پیمان ها گم می شود و آمریکایی ها چه زمان اوباما و چه زمان ترامپ ارزشی برای قرارداد برجام قائل نبودند، تنها ارزش اینکه ایران به تعهداتشان عمل کنند اما آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکنند بلکه به تداوم تحریم های تحریم ها همت گمارند.

سردبیر روزنامه رسالت اظهار داشت: تحریم هایی که اعمال شد نشان می دهد در زمان اوباما تدارک دیده بودند و نقض برجام است و کمیسیون نظارت بر برجام باید موضع آشکاری در این رابطه بگیرد.