افكار: به گزارش جهان، روزنامه كويتي السياسه به نقل از منابعي در لبنان كه خواسته اند تا نام آنها فاش نشود مدعي شد هفته گذشته و همزمان با سفر رسمي محمود احمدي نژاد به لبنان نيروهاي امنيتي اين كشور مانع از ترور وي شده اند.



براساس این گزارش منابع لبنانی به این روزنامه کویتی گفته اند در زمانی که محمود احمدی نژاد در حال حرکت به سمت روستای بنت جبیل در جنوب لبنان بوده است، نیروهای امنیتی از کاروان همراه رییس جمهوری ایران خواسته اند تا به بیروت بازگردند.



این روزنامه که دارای مواضعی ضد حزب الله می باشد در گزارش خود نوشته است که در ابتدای این امر نیروهای حزب الله در برابر بازگشت هیات ایرانی به بیروت مقاومت کرده اند اما این مساله با پادرمیانی میشل سلیمان رییس جمهور لبنان حل شده است.



روزنامه السیاسه مدعی شده است که رییس جمهور لبنان به نیروهای حزب الله گفته است امنیت و ایمنی احمدی نژاد در زمان سفرش به لبنان با نیروهای کشور است.



این ادعاها در حالی مطرح می شود که رییس جمهور اسلامی ایران که در میان استقبال تاریخی مردم لبنان به این کشور سفر کرده بود، در نزدیک ترین مکان به مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی حاضر شد و " مرکز فرهنگی ایران " را در جنوب لبنان افتتاح کرد.



وی همچنین در قانا و بنت جبیل و منطقه ضاحیه بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت و با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس به همراه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و تعدادی از شخصیت های سیاسی لبنان دیدار کرد به گونه ای که حتی سمیر جعجع رییس حزب قوات نیز به دیدار رییس جمهوری رفت.



به نظر مي رسد اين گونه ادعاها براي تاثير گذاري بر نتايج اين سفر تاريخي و متفاوت احمدي نژاد به لبنان مطرح مي شود.