عضو مجلس آمریکا به دنبال تقویت پدافند موشکی برای مقابله با ایران

«مک تورنبری» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت، واشنگتن باید سامانه‌های پدافند موشکی خود را با توجه به آزمایش‌های موشکی اخیر ایران و کره شمالی گسترش دهد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درست پس از آن مطرح شده است که آمریکا اخیرا تحریم‌های جدیدی را به بهانه آنچه آزمایش موشکی ایران خوانده بر تهران تحمیل کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، این موضع‌گیری «تورنبری» نشانه‌ای از حمایت کنگره از افزایش هزینه‌های نظامی آمریکا به بهانه آنچه تهدیدات کره شمالی خوانده می‌شود، می‌باشد، آن هم پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی خود تردیدهایی را درباره هزینه‌های آینده نظامی این کشور در دفاع از متحدانش مطرح کرده بود.

تورنبری در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «اگر به آنچه در جهان در حال وقوع است بنگرید، به طور خاص ایران و کره شمالی، خواهید دید که اهمیت پدافند موشکی رو به افزایش است».

وی افزود: «تأمین سامانه‌های بیشتر و فناوری پدافند موشکی پیشرفته‌تر از ضروریات دنیای امروز است. بازیگران بین‌المللی موشک‌هایی تولید می‌کنند که مهار آنها هر روز سخت‌تر می‌شود».