ایران در رسانه‌های جهان/از حرفهای عجیب ترامپ درباره برجام تا دفاع کرملین از ایران

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

ایران اکنون قوی‌تر از 40 سال گذشته است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد که علیه ایران فشار بیاورد اما ایران اکنون قویتر از هر زمان دیگر است.

این گزارش افزود: ترامپ نظر جهان عرب را برای مواضع سخت علیه ایران جلب کرده است اما این ریسک نیز وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران اکنون قویتر از هر زمانی طی 40 سال گذشته است.

***

ترامپ: ایران هیچ احترامی برای ما قائل نیست/ اگر ایران می‌گفت که بیایید باهم باشیم، من با توافق مشکل نداشتم

براساس گزارش تایمز اسرائیل، ترامپ با اشاره به حوادث سال گذشته در خلیج فارس گفت: کشتیهای جنگی ایالات متحده در خلیج فارس از سوی قایقهای نظامی ایران احاطه شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، ایران هیچ احترامی برای ما قائل نیست.

وی در ادامه افزود: من با این توافق کنار می آمدم اگر آنها(ایران) می‌گفتند «خیلی خوب ما الان در کنار هم هستیم؛ اما برعکس شد، آنها جسورتر شده‌اند».

***

کرملین: با موضع ترامپ علیه ایران مخالفیم

 سخنگوی کرملین اعلام کرد که با موضع «دونالد ترامپ» مبنی بر اینکه ایران «کشوری تروریستی»است، موافق نیستیم.

***

اعتراض پکن به تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی مرتبط با ایران

چین نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی مرتبط با ایران،‌ اعتراض کرد.

وزارتخارجه چین ضمن اعتراض به مقامات آمریکایی گفت تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های چینی مرتبط با تهران، به شدت بر تجار چینی تاثیرگذار خواهد بود.

***

وال‌استریت ژورنال: دولت ترامپ به دنبال برهم زدن رابطه روسیه و ایران است

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نوشت این‌طور به نظر می‌رسد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا به دنبال راه‌هایی است تا اتحاد دیپلماتیک و نظامی میان ایران و روسیه را برهم زند.

***

لاوروف: ایران باید بخشی از استراتژی جنگ با داعش باشد

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که ایران باید بخشی از استراتژی جنگ با داعش باشد. مسکو از تعامل نزدیک با اردن در موضوع آتش‌بس سوریه استقبال می‌کند.

***

میدل ایست آی: ایران با توئیت‌های قلدرانه ترامپ عقب نمی‌نشیند

پایگاه خبری «میدل ایست آی» در یادداشتی به بررسی اظهارنظرهای توئیتری «دونالد ترامپ» پرداخته و تاکید کرد توئیت‌های قلدرانه ترامپ باعث عقب نشینی ایران نخواهد شد.

***

نتانیاهو: لازم است تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال شود

نتانیاهو در دیدار با ترزا می گفت: از آنجایی که ایران به دنبال از بین بردن اسرائیل است و جهان را تهدید می‌کند، بنابراین لازم است تحریم‌های بیشتری علیه تهران اعمال شود.

***

آمادگی نروژ برای مذاکره درباره موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با ایران

وزیر دارایی نروژ در دیدار سفیر ایران از آمادگی این وزارتخانه برای مذاکره در خصوص موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و نیز کمک به حل مشکلات بانکی خبر داد.

***

بولتون: ترامپ برجام را پاره کند/ ایران از فعالیت موشکی منع نشده است

«جان بولتون» نماینده آمریکا در سازمان ملل در دولت جورج بوش پسر طی یک یادداشت ضد ایرانی، دونالد ترامپ را به پاره کردن توافق هسته ای برجام فراخواند.

وی در انتقاد شدید از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران که در دولت باراک اوباما تصویب شد، نوشت: «ایران از فعالیت موشکی-بالستیکی منع نشده است بلکه تنها "از آن خواسته و درخواست شده" در فعالیت مربوط به موشکهای بالستیک طراحی شده که قادر به حمل سلاحهای اتمی باشند، شرکت نکند».

***

ریابکوف از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران ابراز تأسف کرد/ به اطلاع واشنگتن رساندیم در برجام بازنگری نکند

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر این مسئله که آزمایش اخیر موشکی ایران در تناقض با برجام و قطعنامه‌های شورای امنیت نبوده است، از تحریم‌های دولت ترامپ علیه تهران ابراز تأسف کرد.

***

در دیدار با نتانیاهو؛ ترزا می: باید مراقب رفتار ایران باشیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به همتای انگلیسی خود گفته «می‌خواهم در خصوص چگونگی بی‌پاسخ نماندن تهاجمات ایران با شما صحبت کنم.»

نخست‌وزیر انگلیس هم پاسخ را به دو محور هسته‌ای و نظامی تفکیک کرده و گفته که «ما از توافق هسته‌ای (ایران و 1+5) حمایت می‌کنیم ولی باید مراقب رفتار ثبات‌زدای ایران باشیم.»

***

معاون دستیار ترامپ: دولت جدید نگاه واقع‌گرایانه‌تری به ایران دارد/ ایران برجام را جدی نگرفته است

«کوین هرینگتون» معاون دستیار رئیس‌جمهور آمریکا در برنامه‌ریزی استراتژیک در نشست «کنفرانس تضمین منافع آمریکا» و در خلال صحبت‌هایش به سراغ ایران و لفاظی‌های اخیر غرب بر سر یکی دیگر از آزمایش‌های معمول موشکی کشورمان رفت و گفت: «ایران کماکان با موضعی تهاجمی، موشک آزمایش می‌کند و این نشان می‌دهد که برجام را آنقدرها هم جدی نگرفته است.»

***

تنش‌آفرینی ترامپ، اروپایی‌های مشتاق به عادی‌سازی روابط با ایران را آشفته می‌کند

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در تحلیلی نوشته تنش‌آفرینی رئیس‌جمهور آمریکا با ایران باعث پریشانی اروپایی‌های مشتاق به عادی‌سازی روابط با ایران خواهد شد.