فداییان روحانی وارد می شوند!

علی‌ مطهری و مسعود پزشکیان 2 نماینده مجلس شورای اسلامی که علی‌رغم حضور در لیست امید همواره بر مستقل‌بودن خویش تاکید داشته‌اند، امروز خواسته یا ناخواسته در حال تبدیل شدن به بازیگران درجه دوم سیاسی و البته انتخاباتی 96 هستند.

پیش‌تر اخبار غیر رسمی- که امروز رسماً در رسانه‌های اصلاح‌طلب طرح شده-، حکایت از برنامه‌ریزی یک جریان سیاسی برای استفاده انتخاباتی از علی مطهری و مسعود پزشکیان برای انتخابات 96 داشت.

برنامه ریزی که گفته می‌شود، قرار است در آن علی مطهری یا مسعود پزشکیان در صورت رد یا تائید صلاحیت نقش تعریف شده داشته باشند؛ یعنی خروجی این نقش‌ها باید منجر به تقویت سبد رای حجت‌الاسلام حسن روحانی در 96 شود.

این برنامه انتخاباتی ماه‌هاست که در محافل غیر رسمی مطرح است اما هیچ رسانه یا شخصیت حقوقی از قطعی بودن آن خبر نمی‌داد تا اینکه، روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد در شماره امروز خود از جلسه انتخاباتی روحانی با سران اصلاحات خبر داده و نوشته است: "به گفته منابع آگاه به آفتاب یزد، خود حسن روحانی از سران اصلاحات خواسته است تا افرادی را به همراه او روانه کارزار انتخابات کنند تا آنها به یاری‌اش بشتابند و در برابر هجوم حملات اصولگرایانه از او و سیاست‌های او دفاع کنند. بنابر، این است که این یار کمکی نقش مهره‌های قلعه در بازی شطرنج یا « ضربه گیر حسن روحانی» را بازی کند و علاوه بر ممانعت از کیش و مات شدن رئیس دولت تدبیر و امید، پس از پایان مناظرات، صحنه انتخابات را ترک نماید. فردی چون علی مطهری یا مسعود پزشکیان!"

نقل قول روزنامه اصلاح‌طلب از رئیس‌جمهور برای کاندیداتوری گزینه‌های ضربه‌گیر که تا لحظه نگارش این گزارش از سوی نهاد ریاست‌جمهوری تکذیب نشده و این مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری را وارد فاز جدیدی کرده که مهمترین پیام آن، نگرانی روحانی از رقابت 96 است.

نگرانی‌ که او را به گفته مسیح‌ مهاجری تا مرز تردید برای کاندیداتوری در انتخابات 96 برد و حال امروز که معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور از قطعی بودن کاندیداتوری او خبر می‌دهند باید گفت که قطعی بودن کاندیداتوری حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات 96 آغشته به نگرانی و هراس از شکست است و ظاهراً رسانه‌های اصلاح‌طلب خواستار علنی‌کردن این نگرانی هستند.

نکته مهم دیگر، نقش دادن به پزشکیان و مطهری است؛ علی مطهری بارها بر مستقل بودن خود تاکید داشت تاکنون در باره این پیشنهاد رئیس‌جمهور سکوت کرده و باید دید که آیا مطهری مستقل، بازی در زمین انتخاباتی اصلاح‌طلبان را برای ضربه‌گیر شدن می‌پذیرد؟ علی مطهری همچنان بنا را بر سکوت گذاشته اما مسعود پزشکیان در پاسخ به سؤالی درباره نقش پیشنهادی به او در انتخابات 96 می‌گوید: برخی افراد مطالبی را درباره کاندیداتوری بنده در انتخابات می‌گویند اما بنده هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و کسی هم در این زمینه با من صحبتی نکرده است.

حال که حدود 3ماه تا انتخابات 96 باقی مانده است باید منتظر ماند و دید که نواب رئیس مجلس چه پاسخی به پیشنهاد انتخاباتی حامیان رئیس‌جمهور برای دارند و آیا می‌پذیرند که در زمره فداییان روحانی باشند یا نه؟