دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان پس از نشست مشترک با آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس قوه مقننه، با حضور در جمع خبرنگاران، همه مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

روحانی با بیان اینکه در این جلسه، مسایل مهم کشور، منطقه و برخی از مسایل بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهند داد که با انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری یک ارتباط ناگسستنی دارند.

رییس جمهور گفت: مردم ایران، عزت و راه صحیح استقلال و حاکمیت ملی را در سایه انقلاب اسلامی می دانند و هر سال با شرکت گسترده خود در راهپیمایی 22 بهمن، این موضوع را به نمایش می گذارند.

وی افزود: در جلسه سران قوا، مسائل مهم کشور از جمله مسایل اقتصادی و گام هایی که دولت در ماه های گذشته با حمایت قوای قضاییه و مقننه برداشته است، مورد بحث قرار گرفت. در 10 ماه گذشته 20 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط فعال شده اند که این به معنای حرکتی رو به جلو در مسیر رونق اقتصادی در کشور است.

روحانی با تاکید براینکه باید راه را برای حرکت شتابان اقتصادی در کشور آماده تر کنیم، گفت: ضروری است تا فضای مناسبتری را برای کسب و کار  و سرمایه گذاری سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده کنیم تا به این ترتیب در جامعه رفاه بیشتری ایجاد شود.

رییس جمهور افزود: مردم باید احساس کنند که نظام و همه قوا از سرمایه و فعالیت های اقتصادی در کشور حمایت می کند. اکنون در بسیاری از بخش های اقتصادی، از مرحله رکود عبور کرده ایم و وارد رونق و رشد اقتصادی شده‌ایم که این روند رونق، باید در همه بخش ها انجام گیرد.

روحانی در ادامه به محورهای مورد بحث در مسایل منطقه ای اشاره کرد و گفت: در این نشست موضوعات مرتبط با عراق و سوریه و همچنین  پیام اخیر شورای همکاری خلیج فارس برای مذاکره و حل و فصل مسایل که توسط وزیر خارجه کویت تقدیم شده بود ، مطرح و بررسی شد.

وی اظهار داشت: ما همچنین در سطح بین المللی نیز شاهد برخی تهدیدهای لفظی هستیم که البته مردم ما با این نوع تهدیدها آشنا هستند و با مقاومت، وحدت و انسجام خود پیوسته پاسخ های خوبی به این تهدیدها داده و خواهند داد.

روحانی گفت: مردم در راهپیمایی 22 بهمن نیز با حضور گسترده خود به این تهدیدها پاسخ لازم را می دهند.

رییس جمهور همچنین اشاره کرد که سران قوا تصمیم گرفته اند فاصله جلسات دوره ای خود را کوتاه تر کنند و البته این انتظار و توقع مردم است که قوا در کنار یکدیگر برای حل مشکلات، گام‌های موثری بردارند.