احتمالا برای روحانی کاندیدای کمکی بیاوریم!

محمدجواد حق‌شناس، عضو حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با فرارو مطرح کرد: نمی‌دانم استفاده از اصطلاح «کاندیدای کمکی» صحیح است یا خیر اما به طور کلی مدتی قبل در برخی نشست‌های  جریان اصلاح‌طلب این مسئله مطرح شد که یک یا چند کاندیدا در کنار آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور داشته باشند و این ایده طرفداران جدی هم پیدا کرد و بعید نیست طی هفته‌های آینده از این کاندیداها رونمایی کنند تا در انتخابات اردیبهشت‌ماه بتوانند در کنار آقای روحانی در دوران تبلیغات و مناظره‌ها حضور داشته باشند و به وی کمک کنند.

وی در خصوص اینکه حضور کاندیداهای کمکی چه تاثیری در انتخابات دارند، گفت: با توجه به اینکه آقای روحانی کاندیدایی هستند که رئیس‌جمهور مستقر محسوب می‌شوند، قاعدتا در ایام انتخابات تلاش می‌کنند از زمان موجود برای ارائه کارنامه دولت و همچنین بیان تفکرات و دیدگاه‌های خود بهره بگیرند.

وی ادامه داد: حضور این کاندیداها موجب می‌شود به نوعی باری از دوش آقای روحانی برداشته شود. زیرا اگر وی به تنهایی در انتخابات حضور داشته باشد باید با چندین رقیب به تنهایی رقابت کنند.

حق‌شناس گفت: اما قطعا در پایان ایام تبلیغات و فرا رسیدن روز انتخابات جریان اصلاح‌طلب یک کاندیدای واحد خواهد داشت و افرادی که از طرف این جریان در انتخابات حضور خواهد داشت، به نفع کاندیدای مورد نظر کنار خواهند رفت.

همچنین داریوش قنبری عضو حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان فقط یک کاندیدای نهایی دارند گفت: در ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که قطعا و بدون هیچ شک و شبهه‌ای، کاندیدای مورد تائید و حمایت اصلاح‌طلبان آقای روحانی است. این را عرض کردم این شائبه پیش نیاید که جریان اصلاح‌طلب قصد گذر از رئیس‌جمهور را دارند. لازم است جریان اصلاح‌طلب به دنبال گزینه‌های کمکی برای آقای روحانی باشد.

وی مطهری و پزشکیان را از جمله این کاندیداهای کمکی معرفی کرد.

روزنامه آفتاب یزد هم این دو را ضربه‌گیر روحانی معرفی کرده است.

الصاق کاندیدای کمکی به روحانی، در نگاه عمومی عدم اعتماد به نفس وی و بی‌اعتمادی گروه‌های حامی وی را تداعی می‌کند.