سردار سپاه: رژیم صهیونیستی عددی نیست

« وحدت و حضور برای حفظ استقلال و آزادی » موضوع گفتگوی ویژه خبری ۱۹ بهمن ماه شبکه دو سیما بود که با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ابتدای عرایض خود اظهار داشت: لازم می دانم به عنوان یک سرباز کوچک از مردم شریف ایران بخواهم که با هر قومیت، مذهب و تفکر سیاسی ، روز ۲۲ بهمن همه با هم در یک حرکت شکوهمند، اجتماع کنند و عظمت در خور و شایسته ملت ایران را در انظار جهانیان به نمایش بگذارند.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن روزی است که جهان در مورد عظمت، بزرگی و شکوه ملت ایران قضاوت خواهد کرد ادامه داد: در آن روز همه به هم می پیوندیم  و دریای بزرگ و بی کرانه ای از انسان ها ی خروشان را شکل می دهیم به گونه ای که لنز دوربین های خبرنگارانی که از اقصی نقاط عالم گسیل شده اند تا این پدیده عظیم را منتشر کنند نتوانند انتهای این رود خروشان را ملاحظه کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ملت عزیز ایران در این روز نشان دهند که بر عهد و پیمان خود برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن همچنان پایبند  و وفادار هستند.

حوادث اخیر نشان داد کودکان پنج ساله ما ژنرال های پنج ستاره هستند

وی با اشاره به اینکه حوادث اخیر نشان داد که کودکان پنج ساله ما ژنرال های پنج ستاره هستند، گفت: به احترام آن  کودک پنج ساله ای که در فرودگاه های آمریکا مورد آزار قرار گرفت و دلشکسته شد، همه مردم کودکان پنج ساله خود را به صحنه بیاورند تا نشان دهیم یک ملت همدل، یکپارچه، متحد، شجاع و ترغیب کننده آرمان ها و اهداف بزرگی هستیم که از ۲۲ بهمن ۵۷ تا امروز، نهضت شکوهمند انقلابی ملت ایران را شکل داده است.

سپاه در محیط تهدید متولد شده است

سردار سلامی در تبیین اینکه چه تهدیداتی بیشتر متوجه انقلاب اسلامی است، نیز بیان داشت: سپاه در محیط تهدید متولد شد، وقتی سپاه که معجزه ذهنی حضرت امام بود پا به عرصه حیات انقلاب گذاشت مثل آن بود که نوزاد تازه متولد شده ای با گردن کشان و قلدرهای محل، در همان ابتدای تولد درگیر شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تحدیدات به تدریج با رشد قدرت سپاه ، رشد قدرت نظام و انقلاب رشد کرده است، اظهار داشت: تحدیداتی که در ابتدا اشکال تجزیه طلبانه ، ترورهای انبوه و وسیع در سطح کشور را داشت به تدریج به یک جنگ تاریخی تمام عیار و بادامنه های جهانی تبدیل شد.

سردار سلامی افزود: سپاه در همان بدو تولد خود، وارد جنگی شد که یک ائتلاف جهانی نانوشته اما عملی از سوی آمریکا، روسیه، اروپا و مرتجعین منطقه ای و شرکای آن ها علیه ایران شکل گرفته بود و همه با هم تصمیم گرفته بودند اجازه ندهند قدرتی به نام اسلام از افق ایران در صحنه جغرافیای سیاسی جهان ظهور کند.

وی ادامه داد: بر این مبنا ، همه قدرت های جهانی آن روز که ظهور انقلاب اسلامی را با منافع ابر قدرتی خود متضاد می دیدند با هم متحد شدند و یک جنگ تمام عیار ۸ ساله را در صحنه نظامی عراق علیه ایران تحمیل کردند.

صحنه دفاع مقدس میدان رشد توانمندی های سپاه بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه صحنه دفاع مقدس ، میدان رشد توانمندی های سپاه بود اظهار داشت: سپاه مجبور بود که با انجام عملیات گسترده و فداکاری های  انبوه ، سیستم های سلاح و مهمات عملیات بعدی را توسط عملیات جاری به دست آورد و با ابتکار عمل های استراتژیک و عملیاتی، صحنه های متنوع را خلق کند.

سردار سلامی با بیان اینکه عملیات های سپاه عملیات های معجزه آسایی بود که در طول تاریخ عملیات های نظامی عالم بی سابقه بوده است، گفت: این عملیات ها به سپاه توسعه یک قدرت دفاعی متکی بر استعدادهای درونی ملت ایران را داد؛ تفکر دفاعی، اندیشه نظامی و ابتکار عمل عملیاتی و خلاقیت های تاکتیکی همه از درون ذهن فرماندهان جوشید و آن ها را در شرایطی که جوانان کم سن و سال بودند به فرماندهان بسیار بزرگ تبدیل کرد.

وی افزود: ملت نیز همانند رود خروشانی به فرمان امام راحل به این عرصه عظیم دفاعی پیوستند و این یک تجربه بسیار ارزنده برای سپاه بود که آموخت ادبیات مقاومت توان ایستادگی و غلبه بر دشمنان بزرگ را در هر سطحی رقم خواهد زد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: هرچه انقلاب وسعت پیدا می کرد و نظام سیاسی ما تثبیت می  شد ، سپاه نیز دارای ساختار های دفاعی نیرومند تری می شد و عرصه تحدیدات هم تکامل پیدا می کردو متنوع تر می شد.

وی افزود: هر سیاست سناریو و راهبردی از دشمن که خنثی می شد، راهبرد جدیدی رو می آمد لذا ما با یک میدان تحول پذیر ، کاملا پویا و نو شونده از حیث تهدیدات در هر مقطعی از عمر ۳۸ ساله انقلاب مواجه بودیم ؛ البته یک موضوع مشترک وجود داشت و آن این بود که در سطح راهبردی و در عرصه سیاسی، مدیریت همه تحدیداتی که علیه نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز بر ما تحمیل شده است سیاست های سلطه طلبانه آمریکا در آن کاملا نمایان است.

سردار سلامی یادآور شد: تحدیدات در عرصه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، تلاش برای انزوا بخشی ایران در عرصه بین الملل، تلاش برای ایجاد ارعاب نظامی برای متوقف ساختن رشد علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و فلج کردن اقتصاد ما و سست کردن باورها و اعتقادات مردم نسبت را به ارزش های انقلاب در قالب تهاجم نرم و خاموش از جمله جلوه های متنوع تحدیداتی هستند که بعد از دفاع مقدس علیه ملت ایران تحمیل شده اند و هنوز هم این تحدیدات از سوی نظام ها و بازیگرانی که مبداء وقوع و امتداد دهی این تحدیدات در عرصه ها و شئون مختلف جامعه ما است ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص عملکرد سپاه در دفع تحدید داعش نیز اظهار داشت: همه ملت ایران و ملت های مسلمان منطقه وضعیت تلخ ظهور پدیده داعش را کاملا درک کرده اند؛ این پدیده ، پدیده ای است که زائیده تقاطع سیاستهای آمریکا و برخی شرکای منطقه ای آن ها و رژیم صهیونیستی و انگلیس است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی دنیای استکبار متوجه شد نمی تواند مانع دامنه نفوذ  طبیعی و الهام بخش یک انقلاب بزرگ در جهان اسلام شود به یک واقعیت تلخ پناه برد و آن شکل دهی به پدیده تکفیری ها بود.

سردار سلامی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه،  تهدیدات داعش از مرزهای جغرافیایی ما  دور شده است گفت: حلقه های محاصره علیه گروه های تروریسم تکفیری با مشاوره هایی که به ارتش ها و نیروهای دفاعی مستقر در دولت ها داده شده است، رسما ما را به کمک برای مقابله با این پدیده دعوت کرده بودند شتافت.

وی با بیان اینکه، تحولات میدانی با هدایت های سپاه مدیریت شد افزود: حمایت از تکفیری ها از ناحیه آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بخش دیگری از کشورهای منطقه است که عمق استراتژیک حمایت از گروه های تکفیری را شکل دادند تا در یک جنگ نیابتی موازنه های  میدانی را در جهان اسلام به نفع سیاست های خود تغییر دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه،  آنها پدیده بیداری اسلامی را در محاق ظهور پدیده تروریسم تکفیری فرو بردند تا بتوانند دوباره مسیری برای بازگشت به تغییر سرنوشت سیاسی این منطقه باز کنند گفت:   آنها با یک حرکت پلکانی از نقطه ای مثل سوریه، لبنان ، عراق، بحرین و یمن شروع کردند تا  سرانجام در اوهام و امتداد رویا ها ی راهبردی خودشان به قلب انقلاب بزرگ اسلامی یعنی ایران برسند.

سپاه میدان دفن سیاست های دولت ها ی استعماری را در میدان حضور تکفیری ها فراهم کرد

 سردار سلامی تصریح کرد : هنر سپاه درعرصه این بود که توانست میدا ن دفن سیاست های دولت ها ی استعماری را در همان میدان های حضور تکفیری ها فراهم کند و توانست به سرعت غلبه میدانی را از دست آنها بگیرد و به موازنه میدانی برسد و از آن عبور کند.

وی با بیان اینکه، امروز کاملا غلبه در سطح تاکتیکی و عملیاتی با نیروهای جبهه مقاومت است افزود: وقتی یک میدان کاملا از نظر عملیاتی فعال است کسی که میدان در دستش است ابتکار عمل سیاسی را در اختیار خود  قرار می دهد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه، تحولات سیاسی کاملا مشتق از تحولات میدانی است عنوان کرد: ما با خاموش شدن شتاب دار شعله ها با یک تهدید بزرگ مواجه شودیم.

ابتکار و آزادی عمل با جبهه مقاومت است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه، ابتکار  و آزادی عمل و تفوق در این میدان در اختیار جبهه مقاومت است ادامه داد: کسانی که تصور می کردند می توانند با ایجاد حفره های عمیق در جهان اسلام تسلط سیاسی و بازگرداندن نظم خود ساخته خود را پیدا کنند امروز  حاشیه نشین تحولات سیاسی هستند.

 

رژیم صهیونیستی در پرتو تهدیدات آمریکا عرض اندام می کند

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، چه تهدیداتی را پیش روی نظام می بینید گفت: صحنه گردان همه تهدیدات اعم از سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، روانی و علمی آمریکا است و رژیم صهیونیستی کسی است که در پرتو تهدیدات آمریکا عرض اندام می کند .

سردار سلامی با اشاره به اینکه، واقعیت این است که رژیم صهیونیستی مانند عدد صفر است عنوان کرد: این رژیم به تنهایی فاقد بعد است و کمیتی ندارد .

 

رژیم صهیونیستی عددی نیست

وی با اشاره به اینکه، رژیم صهیونیستی عددی نیست گفت: آمریکا قدرتی است که سالهای سال با استفاده از سلطه بر منابع اقتصادی و تسلط سیاسی بر جهان اسلام دامنه قدرت خود را جهانی کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه، تهدیدات پیش روی ما همچنان مربوط به سیاست های آمریکا  است اظهار داشت: نقطه توقف آن هنگامی است که ما دامنه قدرت خودمان را به حدی افزایش دهیم که دیگر آنها احساس کنند اعمال یا اعلام تهدید علیه ما چیزی جزء خسارت های ویرانگر ندارد.

 

فضای تنفس حیاتی آمریکا در عرصه سیاسی  و ژئوپولتیک تنگ تر شده است

وی با اشاره به افول قدرت آمریکا در عرصه اقتصادی گفت:  در عرصه سیاسی و ژئوپولتیک  کاملا فضای تنفس حیاتش به خصوص در نقطه استراتژیک جهان اسلام تنگ تر شده است.

 

جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران خاتمه نخواهد یافت

سردار سلامی با اشاره به اینکه، تهدیدات آمریکا همچنان ادامه دارد اظهار داشت: حتی اگر آمریکا تحریم اقتصادی را بردارند ، جنگ اقتصادی آنها علیه جمهوری اسلامی خاتمه یافته نیست.

وی با اشاره به اینکه،مقامات آمریکا رسما و آشکارا جمهوری اسلامی را تهدید اقتصادی می کنند ادامه داد: آنها هرگز قادر به اعمال ادعاهای خود نیستند .

آمریکا می داند درگیر شدن با ایران چه پیامد های خطرناکی برای آنها در منطقه دارد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکا می داند درگیر شدن با ایران چه پیامد های خطرناکی برای منافع آنها در منطقه دارد.

وی با اشاره به جنگ فرهنگی آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران افزود: در فضای مجازی علیه انقلاب و ملت ایران اقدام به تخریب اعتماد ملت به نظام می کنند لذا آنها به دنبال دور کردن ملت از ارزش ها، سنت ها و باورها هستند تا بتوانند از این ماجرا استفاده کنند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه، جوانان ایران با این حقیقت خو گرفتند که تنها راه حیات امن و مستقل و آزاد توام با اقتدار  این است که هرگز به القاعات و تهاجمات فرهنگی و همچنین اکاذیب، شایعات و فریب های ذهنی دشمنان توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه، آنها از نظر سیاسی علاقمند هستند تا ارتباطات همه جهان را با ما قطع کنند افزود: این آرزو ها در میان دشمنان ما وجود دارد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه، آنها امروز تلاش می کنند تا ما در حوزه توسعه قدرت های دفاعی و بازدارنده متوقف شویم گفت: آنها می خواهند فضا را بر ما تنگ کنند.

 

برای ما تنها پیروزی یک گزینه است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه، باید مفروضات ما بر مبنای تنظیم راهبردهای دفاعی و توسعه قدرت دفاعی براساس غلبه بر بزرگترین قدرت جهانی باشد افزود:ملت شریف ایران بدانند برای ما تنها پیروزی یک گزینه است و شکست هرگز یک گزینه نیست لذا ما با این مفروضات تولید قدرت کرده ایم.

ایران حاضر نیست مسیر قوی شدن خود را به هر قیمتی کنار بگذارد

وی افزود : ما در همه عرصه های احتمالی تهدید آنقدر قدرت ساخته ایم که در آن  جهات به بازدارندگی رسیده ایم ، ایران هرگز حاضر نیست مسیر قوی شدن خود را به هر قیمتی کنار بگذارد.

قدرت دفاعی ما متأثر از هیچ جزر و مد سیاسی نیست

سردار سلامی با اشاره به اینکه، دشمنانمان قصد دارند تا ما از توسعه قدرت بازدارنده متوقف کنند گفت: قدرت دفاعی ما متأثر از هیچ جزر و مد سیاسی نیست، متأثر از هیچ یک از تحولات سیاسی نیست بلکه متأثر از نیاز ها و اقتضائات ما برای حفظ تمامیت ارضی، حفظ استقلال کشور و امنیت ملی است که ملت در مسیر تاریخ سخت آن را به دست آورده است.

 

آزمایش موشکی ما تابع دستاوردهای فنی است

وی با اشاره به اینکه، آزمایش موشکی ما ارتباطی با تغییر و تحولات اخیر ندارد گفت : آزمایش موشکی ما تابع دستاوردهای فنی است ،تنها ملتی می تواند در میدان خطر ادامه حیات بدهد که قوی باشد.

ما به عنوان نیروهای مسلح با فرض وقوع تهدیدات بزرگ زندگی می کنیم

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه،  تمام اجزاء و ارکان قدرت ایران داخلی است خاطرنشان کرد:  ما به عنوان نیروهای مسلح با فرض وقوع تهدیدات بزرگ زندگی می کنیم .

ملت ایران هرگز نگران هیچ تهدیدی نباشند

 وی با اشاره به اینکه، بخش های مهمی از صنایع دفاعی و تحقیقاتی ما معطوف به تولید روزانه قدرت است اظهار داشت: به ملت ایران این امید ، حقیقت شیرین و دلنشین را می دهم که هرگز نگران هیچ تهدیدی نباشند.

 

قدرت جمهوری اسلامی ایران واقعیت روی زمین است

سردار سلامی با اشاره به اینکه،  امروز هر نقطه ای در منطقه که بخواهد مبدأ یک تهدید باشد باید بگویم که قادر هستیم آن تهدید را از مبدأ خنثی کنیم  و اجازه امتداد را نمی دهیم گفت:

قدرت جمهوری اسلامی ایران امروزه واقعیت روی زمین است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه، امنیت در جهان  برای کشور پر تهدیدی مثل ایران به خودی خود به دست نمی آید اظهار داشت: قدرت زبان بین الملل است لذا توانسته ایم آن را تولید کنیم و در مواقعی که نیاز باشد آن را به کار می گیریم.

وی با اشاره به اینکه، هر زمان به بهبود کیفیت در زمینه موشک برسیم آن را تست خواهیم کرد بیان کرد: راهبردهای دفاعی همیشه تابع موقعیت یک کشور در جغرافیای سیاسی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه،  آمریکا به عربستان اجازه نمی دهد که دارای راهبرد دفاعی مستقل باشد گفت: به این کشور ها فقط نقشه های عملیاتی می دهند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه، عربستان سعودی 87 میلیارد دلار هزینه نظامی در سال دارد افزود: این رقم حدود14 درصد از تولید ناخالصی این کشور است لذا بالاترین نسبت بودجه نظامی تولید ناخالص داخلی مربوط به عربستان است.

وی با اشاره به اینکه، قدرت جمهوری اسلامی ایران مدرن و پیشرفته است ادامه داد:  در قدرت زمینی موشک های ضد زره داریم که جزء پیشرفته ترین سلاح های جهان است.

سردار سلامی اظهار داشت:  پهپاد های پیشرفته کشور  دقیقا مشابه پهپاد های جهان است حتی در برخی جنبه ها بهبود کیفیت داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه، سامانه های پدافند هوایی با سامانه های کشورهای صاحب این فناوری قابل رقابت هستند ادامه داد: رادار ها به پیشرفته ترین بخش خود رسیده است.

سردار سلامی با اشاره به اینکه،  امروزه قدرت دریایی ما به قدرتی بی سابقه رسیده است گفت: ما انکار نمی کنیم که قدرتمند هستیم.

در دنیای قدرتمند امروز با کسی شوخی نداریم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه، اغلب کشورهای جهان در شرایط ناامن زندگی می کنند ادامه داد: نظام امنیت در اروپا دچار مشکل شده است لذا باید اذعان داشت که در دنیای قدرتمند امروز با کسی شوخی نداریم.