عزت پاسپورت ایرانی با حفظ مواضع انقلابی بود نه نرمش در مقابل حیوان درنده/ روحانی موضع قاطع علیه ترامپ نگرفت

حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت سفر ایرانیها به آمریکا گفت: روسای جمهور و سیاستمداران آمریکایی با اصل نظام ما عناد دارند. دشمنی آنها با ملت و اصل انقلاب اسلامی است و به همین دلیل از هر ترفندی علیه ملت و نظام استفاده می کنند.

وی با اشاره به بد عهدی ها و پیمان شکنی های مکرر دولتمردان آمریکایی علیه ایران در طول تاریخ، گفت: آخرین مورد بدعهدی آنها همین موضوع برجام است که مورد توجه قرار نگرفت و همه دشمنی های خود را در این زمینه انجام دادند و بر خلاف برجام عمل کردند .

نماینده سابق مجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا در برجام تعهداتی داشته، گفت: بر اساس تعهدات آنها تحریمها علیه ملت و نظام ایران باید برداشته شود. اما تحریم جدید  وضع می کنند که این نشان دهنده عدم پایبندی آنها به برجام است.

ابراهیمی گفت: یکی از این تحریمهایی که باید لغو می شد، محدودیت سفر مقامات ایرانی به آمریکا بود اما نه تنها این محدودیت لغو نشده بلکه در اقدامی گستاخانه، محدودیت جدیدی بر سفر ملت ایران به آمریکا افزوده شد.

وی با با بیان اینکه این اقدامات و دشمنی ها در دولت اوباما برنامه ریزی شده و ترامپ در حال اجرای آن است، گفت: سیاستمداران آمریکا همه از یک قماش هستند اما روشهای آنها فرق دارد. در آمریکا دولت در سایه  وجود دارد که تصمیات اصلی را اتخاذ می کند و روسای جمهور آنها را اجرای می کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تا کنون برخی از مسئولین دولت مواضع رضایت بخش در قبال اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا گرفتند اما حسن روحانی رئیس جمهور موضع قاطع و محکمی نگرفت که این جای سوال دارد.

ابراهیمی با اشاره به شعار انتخاباتی حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر افزایش عزت پاسپورت ایرانی اضافه کرد: دولت کاری در خصوص عزت پاسپورت ایرانی نکرده و نمی تواند بکند چرا که با سیاستی که در پیش گرفته این کار عملا غیر ممکن بود.

وی تاکید کرد: لازمه حفظ و افزایش عزت پاسپور ایرانی حفظ مواضع انقلابی بود نه نرمش در مقابل حیوان درنده. اما متاسفانه دولت بجای مواضع انقلابی، در مقابل دشمنان از خود نرمش نشان دادند.

نماینده سابق مجلس  شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم که آمریکا یک حیوان درنده بدون کنترل است که به هیچ وجه به تعهدات خود عمل نمی کند و  روحانی نباید به این کشور اعتماد می کرد.