تشریح برنامه‌های مراسم ۲۲ بهمن

نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه 20 بهمن) در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت 22 بهمن ماه و دهه فجر اظهار داشت: نظام اسلامی دارای 3 ویژگی اساسی که تبلور آن را در 22 بهمن خواهیم دید و آن اسلامی و مردمی بودن نظام و استکبارستزی است.

وی حفاظت از نظام جمهوری اسلامی را مهم دانست و گفت: یکی از راههای حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور و در صحنه بودن مردم در همه وقایع و اتفاقات است که همیشه با آن مواجه بودیم و ملت با حضور خود نقش بی‌بدیلی آفریدند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: تمام دشمنی‌ها از ابتدا این بود که انقلاب به نتیجه نرسد یا از اساس شکست بخورد از این رو جنگ‌های متعددی علیه ملت طراحی شد امروز نیز شاهد جنگی همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

لطفی تصریح کرد: امروز بیش از یک میلیون کانال خواسته یا ناخواسته در مسیر مبارزه با ملت وظیفه ایجاد یاس و ناامیدی در آنها و همچنین تطهیر ظلمهای استکباری را برعهده دارند.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به ویژه برنامه شب 22 بهمن ماه گفت: امسال به دلیل همزمانی شامگاه 22 بهمن با آغاز ایام فاطمیه مردم ایران اسلامی در سراسر کشور یاد تکبیرهای بهمن 1357 نوای روحانی و دل‌انگیز گلبانگ تکبیر فاطمی را راس ساعت 21 در آسمان میهن عزیزمان طنین‌انداز می‌کنند. همچنین بانگ الله اکبر از ماذنه‌های مساجد، پایگاههای بسیج و شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش خواهد شد و به احترام ایام فاطمیه امسال مراسم نورافشانی برگزار نمی‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  در ادامه پدیده 22 بهمن در ایران را پدیده‌ای بی‌بدیل و خواسته مردم بدون دعوت هیچ گروهی یا حزب خاصی دانست و گفت: حضور مردم عامل بقای انقلاب اسلامی است و امسال نیز مردم پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی‌های دشمنان خواهند داد.

لطفی افزود: راهپیمایی امسال نیز با حضور مردم زمان‌شناس متفاوت‌تر از همیشه با الهام از رهنمودهای رهبر انقلاب برگزار خواهد شد و تمام سلایق سیاسی در این مراسم ملی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: طنین ندای لبیک یا حسین، لبیک یا زینب و «الله اکبر»، توانمندیهای اقتداری و روحیه شهادت‌طلبی را به جهانیان به نمایش خواهد گذاشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  تصریح کرد: 22 بهمن امسال حماسه حضور همدلی و وحدت بخش ملت در راهپیمایی باشکوه سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و همزمان در بیش از هزار بخش، شهر، شهرستان و بیش از 4 هزار روستای کشور در دفتر خاطرات مردم ایران و همچنین جهانیان ثبت خواهد شد.

لطفی افزود: 22 بهمن امسال شاهد خواهیم بود که همزمان با خیابان‌های تهران و مسیرهای 10 گانه منتهی به میدان آزادی، میادین اصلی و مسیرهای اعلام شده تمامی شهرها از هر قومیت و نژادی یک‌دل و یک‌صدا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد خواهند زد.

وی خاطر نشان کرد: همزمان در هزار بخش، شهر و شهرستان و 4 هزار روستای کشور مردم از ساعت 9 صبح از مسیرهای 10 گانه به سوی میدان آزادی حرکت خواهند کرد و به جهت برپایی نماز باشکوه و وحدت‌بخش جمعه پیش‌بینی شده که مراسم ویژه 22 بهمن 30 دقیقه قبل از برپایی نماز جمعه به اتمام برسد تا مردم متدین و نمازگزار با آرامش در این حرکت عبادی و سیاسی حضوری معنوی داشته باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: 2 هزار و 750 خبرنگار در تهران و بیش از 3 هزار خبرنگار در سطح ملی و 250 خبرنگار خارجی، راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال را پوشش می‌دهند.

لطفی در ادامه سخنان خود گفت: با حفظ خطوط قرمز، شخصیتهایی از قوای سه‌گانه دعوت شده‌ اند تا از همه سلایق در شهرها و استانهای مختلف سخنرانی کنند و تمام تفکرات سیاسی که در چارچوب نظام قرار دارد را در بر گیرد.

وی با بیان اینکه در تهران طبق روال گذشته مسیرهای 10 گانه راهپیمایی از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود گفت:‌ طبق روال هر ساله سخنران این مراسم در تهران رئیسجمهور خواهد بود. در بیش از 15 کیلومتر از خیابان آزادی و انقلاب امکانات صوتی برای پخش سخنرانی رئیس جمهور طراحی شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یاوه‌گوییهای رئیس جمهور جدید آمریکا علیه ایران تصریح کرد: باید با نگاه بصیرتی، شناخت دشمن و مهیا شدن برای مقابله با دشمن وارد صحنه شد، ملت با حضور پررنگ‌تر از همیشه در این مراسم و حضور در چارچوبهای اولیه نظام که بی‌اعتمادی به استکبار و دلخوش نکردن به لبخندهای دشمن است پاسخ دندان‌شکن به دشمنان خواهد داد.

وی به حضور میهمانی از کشورهای خارجی در مراسم 22 بهمن اشاره کرد و گفت: در کنار ملت ایران علاوه بر سفرا و کاردانان 550 فرهیخته و اندیشمند دعوت شدند که در این مراسم حضور پیدا کنند.