ترامپ چهره واقعی آمریکایی‌ها را نمایان کرد

 حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیرامور خارجه با بیان اینکه اوباما در دوران هشت ساله خود اقدامات زیادی را علیه ایران داشت، گفت: اولین اقدام رئیس جمهور پیشین آمریکا علیه ایران اعمال تحریم‌هاى فلج کننده‌ بود که خوشبختانه در این زمینه به موفقیت نرسید.

وى افزود: علی‌رغم انتظار سیاست‌گذاران آمریکایی کشورمان در دوران تحریم پیشرفت‌هاى بسیارى را در زمینه‌ علمى، پزشکى، دفاعى، صنعت و... داشت و توانست چالش‌هاى حاصل از تحریم را به فرصت تبدیل کند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه تسلیح و حمایت تروریسم در منطقه برای مقابله با ایران و ایدىولوژى مقاومت، از دیگر برنامه‌هایی بود که در دوران اوباما پیگیری شد، اظهارداشت: ایجاد تشدد میان کشورهاى اسلامى و اتخاذ مواضع رسمی علیه حکومت سوریه از سوی آمریکا و هم‌پیمانانی مانند فرانسه، عربستان، انگلیس و قطر از دیگر مصادیقی است که علیه محور مقاومت صورت گرفت چرا که ملت ایران معتقد بود که سرنوشت مردم سوریه باید توسط خودشان رقم بخورد.

مشاور وزیر امور خارجه تأکید کرد: خوشحالیم که اقدامات ترامپ چهره واقعی آمریکایی‌ها را برای دنیا نمایان کرد. بازداشت کودک پنج ساله ایرانى به خوبى حقوق بشر آمریکایی را به افکار عمومی نشان داد.

وی افزود: ترامپ خود در دوره کاندیداتورى درباره فساد، فقر، بیکارى و موقعیت آمریکا در جهان به خوبی شفاف سازى کرده است و مردم هم اظهارات پذیرفتند و اینها نشان دهنده این است که جامعه آمریکا هم از اوباما رضایت نداشت.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: رییس جمهور جدید آمریکا حتى قادر نخواهد بود به برجام دست بزند. چراکه برجام به سایر کشورهاى دنیا هم مربوط می‌شود و ترامپ نمی‌تواند خود را در برابر سایر کشورها قرار دهد.