پروژه بی رقیب سازی و تخریب قالیباف کلید خورد

به گزارش افکارنیوز، «رسانه‌های مخالف دولت، برجام را شکست‌خورده می‌خوانند و بر بدعهدی آمریکا تأکید دارند، گذشته از واقعیت‌های موجود، [آنها] هدفی سیاسی را دنبال می‌کنند. مخالفان دولت، افکار عمومی را نشانه رفته‌اند تا با بسترسازی و دست‌کاری آن نامزد مورد تأییدشان را بر کرسی ریاست ‌جمهوری بنشانند.» این مطلبی است که روزنامه شرق در سرمقاله‌ای با عنوان «باطل‌السحر ٩٦» منتشر کرده است. سرمقاله ای که پس از مطالعه آن به خوبی در می توان دریافت جریانی مشخص به دنبال شکل گیری دو تفکر به اصطلاح سرهنگ و حقوق دان در برابر یکدیگر است. جریانی که با تلقین نظامی بودن قالیباف در نظر مردم و نمایش بی میلی مردم به نظامیان در عرصه سیاست، به دنبال افزایش رای سبد نامزد مورد حمایت خود است.

با وجود اینکه جریان اصولگرا هنوز اقدامی برای معرفی کاندید برگزیده خود در انتخابات اردیبهشت 96 نداشته اما رسانه های زنجیره ای حامی دولت همچون شرق، آفتاب یزد و شهروند روند تخریب قالیباف شهردار تهران را در پیش گرفته اند. پروژه تخریب که کلید آن از مدتی پیش خورده و هر روز ابعاد جدیدی از آن رونمایی می شود.

تا جایی که در حادثه پلاسکو مشاهده شد، حتی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در مرحله نخست باید برای نجات افراد زیر آوارمانده تلاش شود و پس از آن به علل حادثه رسیدگی شود نادیده گرفته شده و از همان روز نخست، با سیاسی کاری آتش سوزی ساختمان پلاسکو دستاویز مناسبی شد تا هجمه ای همه جانبه به شهرداری تهران صورت گیرد.

 

نگرانی از نتیجه انتخابات سال 96 و ریزش آرای آقای روحانی

با توجه به عملکرد چهارساله دولت و عدم توفیق در تحقق حداقل بخشی از وعده های انتخاباتی، احتمال ریزش رای نماینده دولت تدبیر و امید قوت گرفته و به گمان بسیاری نتیجه انتخابات در اردیبهشت 96 منوط به برگزاری دور دوم خواهد بود.

از سوی دیگر رای پایین آقای روحانی در انتخابات سال 92 مزید بر علت شده و احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات را قوت می بخشد. کسری بودجه، مشکلات اقتصادی در جامعه و صنعت، عدم توفیق در پرداخت حقوق کارکنان و بسته شدن کارخانه ها و از سوی دیگر معطوف کردن همه انرژی کشور به مذاکرات هسته ای که با روی کار آمدن ترامپ بیش از پیش متزلزل شده نگرانی دولت را بیشتر کرده است.

احتمال ریزش آرای آقای روحانی به قدری جدی است که هر از گاهی زمزمه های عدم حضور او در انتخابات و شرکت محمد جواد ظریف به عنوان شخصی که مقبولیت بیشتری نزد مردم دارد از سوی همین رسانه ها شنیده می شود.

 

پروژه بی رقیب سازی روحانی

تیم رسانه ای حامی دولت، با توجه به احتمال ریزش آرای آقای روحانی با پرداختن به پروژه بی رقیب سازی رئیس دولت تدبیر و امید در انتخابات آتی قصد در ایجاد این کانال در ذهن مردم دارد که دولت  قطعا هیچ رقیب دارای مقبولیتی در انتخابات آتی نخواهد داشت. اما در کنار این فضا سازی رسانه ای که نشان می دهد جریان اصولگرایی چهره ای برای معرفی ندارد،  فرض را بر حضور قالیباف به عنوان تنها چهره دارای مقبولیت گذاشته اند و روند تخریب وی را در کنار پروژه بی رقیب سازی آغاز کرده اند.

 

فرافکنی رسانه های حامی دولت برای فرار از اشتباهات و کم کاری ها

نکته جالب توجه دیگر در تخریب آقای قالیباف توسط رسانه های زنجیره ، فرافکنی هایی است که برای فرار دولت از کم کاری ها و اشتباهات صورت گرفته در دوره چهارساله مدیریت کشور وجود داشته است.  به طور مثال در موضوع پلاسکو حمله هایی به شهرداری تهران شد که نشان دهنده تلاش آنها برای پوشاندن عملکرد ضعیف دولت در بخش شهرسازی و اقدامات آقای اخوندی بود.

در حادثه تصادف دو قطار نیاز بود عملکرد ضعیف در امداد رسانی و تاخیر دو ساعته در رسیدن به محل حادثه از ذهن ها دور شود به همین دلیل وقوع حادثه پلاسکو مورد هجمه زیادی قرار گرفت. از سویی دیگر در مقابل موضوع فیش های نجومی هم دولت نیاز به سرپوش و فرافکنی داشت که قضیه حساب مالی آقای آملی لاریجانی توسط محمود صادقی نماینده حامی دولت در مجلس مطرح شد و شبهات زیادی منتشر شد.

 

بی اخلاقی سیاسی دستاویز رسانه های زنجیره ای

تلاش برای ماندن در قدرت، شاید همه آنچیزی باشد که برخی دست به هر کاری می زنند تا از آن صیانت کنند. استفاده از هر بهانه واهی برای تخریب رقیب و اثر گذاری بر افکار عمومی نتیجه ای است که در ماه های اخیر از عملکرد برخی رسانه ها قابل برداشت است.  چنین به نظر می رسد که با توجه به نزدیک تر شدن زمان انتخابات باید منتظر افزایش هجمه ها به شهرداری تهران باشیم چرا که روند اقدامات تخریبی در سال اخیر بیش از همیشه بوده است.

 

فقدان شعار جذاب انتخاباتی در سال 96

برجام و مذاکرات هسته ای یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم به شمار می رود. بر کسی پوشیده نیست که دولت پس از تصویب برجام به دنبال جلب رضایت مردمی بوده است. اما رسانه های وابسته به دولت خوب می دانند که افزایش تنش های احتمالی ایران و امریکا و تمدید دوباره تحریم ها علیه ایران و پس از آن شکست برجام به نفع دولت نخواهد بود و با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا این اختلافات تا انتخابات بیش از پیش نمایان خواهد شد.

ارتباط با جهان و رفع تحریم ها به عنوان مهمترین وعده انتخاباتی آقای روحانی امروز اثر خود را از دست داده و نتیجه آن برای عموم مردم مشخص شده است. از سوی دیگر هیچ شعار جذاب دیگری وجود ندارد که بتواند اقبال عمومی نسبت به دولت را افزایش دهد. از طرفی به علت براورده نشدن بسیاری از وعده هایی که حتی به منورالفکرها داده شده بود، نمی توان از احتمال شکست و یا دو مرحله ای شدن انتخابات چشم پوشی کرد.

 

 ادب مرد به ز دولت اوست

سیاست زدگی امروز یکی از آسیب های جدی جامعه به شمار می رود. چرا که اقدامات برخی چنین می نماید که برای رسیدن به قدرت می توان دست به هر کاری زد و از هر اصول اخلاقی گذر کرد. اما یاداوری این نکته به اصحاب رسانه ضروری به نظر می رسد که هر چند قدرت وسوسه برانگیز است اما نه به هر قیمتی.