ترامپ تصویر سیاهی از ایران و 6 کشور مسلمان جهان ترسیم کرد

 بعد از آنکه موجی از انتقادات در داخل و خارج از آمریکا علیه فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ممانعت از ورود مهاجران مسلمان از هفت کشور ایران، سوریه، یمن، عراق، سودان، لیبی و سومالی به راه افتاد، کاخ سفید چهارشنبه بعدازظهر به وقت محلی با هدف دفاع از این اقدام ترامپ، لیستی از 24 مظنون تروریستی که از هفت کشور مذکور وارد خاک آمریکا شده بودند، منتشر کرد.

پایگاه اینترنتی «واشنگتن‌ اگزمینر» گزارش کرد، این سند، لیستی از 24 پناهجو و مهاجرانی از کشورهای سومالی، سودان، عراق، ایران، یمن، سوریه و لیبی را تهیه کرده که در هشت سال گذشته وارد خاک آمریکا شدند و سپس توسط مأموران اجرای قانون آمریکا به دلیل اتهامات تروریستی دستگیر شدند.

بسیاری از منتقدان بر این باورند که این اقدام ترامپ در ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مذکور که اکثریت جمعیت آنها مسلمان است، یک تبعیض مذهبی است.

این لیست شامل 10 تبعه از سومالی، 6 تبعه از عراق، دو تبعه از سودان، دو تبعه ایران و دو تبعه از لیبی، یک تبعه از سوریه و یک تبعه از یمن بود.

این سند که در فاکس‌نیوز قرار داده شده بود، به دو پناهجوی سومالیایی اشاره کرده بود که به توطئه برای ارتکاب قتل در سوریه از جانب داعش محکوم شده بودند.

 چندین نفر از دادستان‌های ایالتی، فرمان ترامپ در  خصوص مهاجران را به چالش کشیدند. جمعه هفته گذشته، «جیمز رابرت» قاضی منطقه سیاستل آمریکا فرمانی برای محدود کردن این ممنوعیت صادر کرد. این موضوع در حال حاضر در دادگاه استیناف حوزه نهم برای بار دوم در حال بررسی است.