صالحی:انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) راه استقلال و آزادی را برای مظلومان جهان باز کرد.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت وگویی که پایگاه خبری العهد با وی انجام داد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) راه استقلال و آزادی را برای مظلومان جهان باز کرد.
 
پایبندی به اصول نهضت امام  خمینی(ره) ، بهترین سلاح علیه غرب
 
وی بهترین وکارسازترین سلاح برای رویارویی با اصول اخلاقی و فکری غرب و مقابله با جریان های تکفیری در جهان اسلام را پایبندی به معیارهای و اصول نهضتی دانست که امام خمینی (ره) آن را به پیروزی رساند و افزود: اکنون این انقلاب زیر سایه رهبری آیت الله سید علی خامنه‌ای قرار دارد.
 
دکتر صالحی با اشاره به ایام دهه فجر و بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلابی است که موازنه قدرت در جهان را تغییر داد و توانست الگوی اسلامی جدی را عرضه کند که امید را در بین امت مسلمان و مستضعفان جهان زنده کرد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین این مناسبت را به تمام مستضعفان و عدالت خواهان جهان به ویژه فرزندان نهضت اسلامی در سراسر جهان تبریک گفت.
 
پیش بینی اندیشمندان غربی در مورد تحقق نهضتی عظیم
 
وی تصریح کرد: این انقلاب که بزرگترین رخداد تاریخی قرون  اخیر است، تاثیرات عمیقی داشت، تا جایی که پیروزی نهضت اسلامی در ایران و تاسیس نظام جمهوری اسلامی برای همیشه توازن قدرت منطقه ای و جهانی را تغییر داد حال آنکه بسیاری از اندیشمندان غربی پیش بینی کرده بودند در صورتی که امت اسلامی از برخی بیماری های تاریخی رها شود، نهضتی و تحرکی عظیم رخ خواهد داد.
 
وی در این خصوص به سخنان آرنولد توین بی مورخ مشهور اشاره داشت مبنی بر اینکه «اگر تمدن اسلامی از بندهای خود رها شود، پدیده ای بارز رخ خواهد داد و شاهد ظهرور تمدنی جدید خواهیم بو که برای ما چالش ساز خواهد بود».
 
احیای نهضت پیامبر اسلام در ایران
 
دکتر صالحی ادامه داد، میراث بزرگ نهضت پیامبر اعظم تحت تاثیر عوامل متعدد تاریخی با انحراف و انحطاط همراه شد اما سپس به دست محی الدین زمان یعنی امام خمینی  (رض) احیا شد و غبار تحریف و تفسیرهای ارتجاعی از از آن زدوده شد.
 
از این نظر، دکتر صالحی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را زنده کردن شکوه و  بزرگی واسلام و تلاش برای برپایی تمدن جدید اسلامی عنوان کرد که در آن تعالیم اسلامی اصیل زنده است.
 
وی یادآور شد، بسیاری از مراجع تصمیم گیر جهان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تصور می کردند می توانند اسلام و گنجینه های فرهنگی و تمدن اسلامی را بایگانی کرده و نیروهای سلطه جو را بر امت اسلامی تحمیل کنند.
 
راهی که امام خمینی (ره) به روی مستعضفان جهان گشود
 
رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از این گفت وگو تاکید کرد: درخشیدن خورشید نهضت اسلامی و ارائه الگوی متفاوت از معیارهای تمدن غربی موجب بازتعریف هویت اسلامی و دمیدن روح خودباوری و خودکفایی در بخش گسترده ای از کشورهای اسلامی شد و سیاستمداران در بسیاری از کشورهای اسلامی پیش از انقلاب اسلامی –به منظور حفظ منافع خود در جهان- بر این باور بودند که یا باید رهبری و سلطه نیروهای سرمایه داری بزرگ غرب را پذیرفت و یا  خود را با ارزش ها و معیارهای بلوک شرق مطابقت داد اما امام خمینی (ره) با تمسک به سیره انبیاء و اولیاء و نیز تعالیم اسلامی و قرآنی راه سومی را به مستضعفان و محرومان جهان به ویژه مسلمانان عرضه کرد که مبتنی بر ارزش های استقلال  و آزادی بود و بر معنویات دینی تاکید داشت.
 
عناصر اقتدار جمهوری اسلامی
 
دکتر صالحی ادامه داد: امروز و بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروی از تعالیم ناب اسلامی و تاکید بر ارزش های انسانی و اسلامی از جمله استقلال و آزادی و نیز هویت اسلامی و تلاش برای توسعه و پیشرفت علوم و برپایی تمدن جدید اسلامی و برادری و جلوگیری از دسته بندی و تفرقه همگی به عناصر اقتدار جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.
 
وی تاکید کرد: ما در این مسیر از حمایت و تاییدات الهی و تلاش فرزندان انقلاب اسلامی برخوردار بوده ایم و این سنت تغییر ناپذیر الهی است.