هزینه های آخوندی برای نظام، مجلس، مردم و وزارت راه

گروه سیاسی- « اراده هزار فامیل مانع استیضاح آخوندی است»، « اراده هزار فامیل آقایان در مقابل اراده ملت» و « حوزه امن هزار فامیلی»، «هیأت رئیسه حاضر به استیضاح آخوندی نیست»، «مقاومت عجیب هیأت رئیسه مجلس برای استیضاح نشدن آخوندی»، «آخوندی به مجلس بی حرمتی کرد» تیتر برخی از خبرها در روزهای گذشته بود.

به گزارش افکارنیوز ، این تیترها و مطالب پیرامون آن نشان می دهد که حمایت برخی از نمایندگان و همچنین برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای جلوگیری استیضاح در صحن مجلس، هزینه هایی در پی داشته است. هزینه هایی برای مجلس و حتی برای نظام.

این حمایت ها از یک وزیر به معطلی 80 روزه استیضاح این وزیر در مجلس انجامید. استیضاحی که در پنجم آذر در پی تصادف قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان با 49 کشته کلید خورد. با 84 امضا.

معطلی که بی طرفی هیئت رئیسه مجلس را زیر سوال برده، چرا که هیئت رئیسه مجلس با وقت کشی به بهانه های مختلف از جمله بررسی برنامه ششم توسعه در صحن مجلس و مصلحت نبودن استیضاح در پایان عمر دولت، اعلام وصول این طرح را به تعویق انداخت.

این مقاومت هیئت رئیسه هزینه های دیگری هم در پی داشت.

علیرضا بیگی نماینده تبریز که مردم حوزه انتخابیه اش در تصادف 2 قطار جان خود را ازدست دادند، در مصاحبه ای به صراحت موضوع هزار فامیل در بین مسئولین را مطرح کرد و گفت:« 2 ماه است نتوانستیم آخوندی را به مجلس بکشیم چون اراده هزار فامیل آقایان در مقابل اراده ملت ایران قرار گرفته است.هیأت رئیسه مجلس در مسیر استیضاح سنگ‌اندازی می‌کند و می‌خواهد امسال را هرطور شده بدون استیضاح به آخر برساند.باید وزیر راه را برای پاسخگویی به مجلس بکشیم تا به همه کسانی که احساس می‌کنند در حوزه امن هزار فامیلی قرار گرفته‌اند درس عبرتی شود که نمی‌توانند در مقابل اراده ملت ایستادگی کنند».

این اظهارات نشان می دهد که مسئولین بجای حل مشکلات مردم و پیگیری دغدغه های آنها، بیشتر دنبال فامیل بازی و رانت خواری هستند.

سنگ اندازی در مقابل این حق قانونی نمایندگان و ممانعت از انجام وظیفه یک وزیر، هزینه دیگر هم داشته و آن بی اعتماد مردم به مسئولین است.

استیضاح یک حق قانونی نمایندگان مجلس است و حضور وزیر در صحن مجلس برای پاسخ به محورهای سوالات نمایندگان یک وظیفه.

مردم می پرسند چطور 49 نفر بر اثر سهل انگاری برخی مسئولین در آتش می سوزند و جزغاله می شوند اما هیچ مقام مسئولی پاسخگو نیست و حتی وقتی از وزیر می خواهند در مجلس توضیح دهد، عده ای کارشکنی می کنند.

اما ماندن وزیر بر صندلی وزارت که بر موضوعات و مشکلات وزارتخانه اشراف ندارد، هزینه ای بر این وزارتخانه است.

این وزیر در یکی از دیدارهای اعضای هیئت دولت در خدمت مقام معظم رهبری می‌گوید، سامانه‌ای کنترل قطارها هوشمند شده بطوریکه اگر لوکوموتیوران در حین حرکت قطار سکته کند باز هم قطار سالم به مقصد می‌رسد.

این اظهارات وزیر در حالی بود که بنا به گفته مسئولین این سامانه در طول شش ماهه اول امسال، چهار هزار بار خطا داشته و تا حدی که مجبور به خاموش کردن آن شده‌اند.

در هر حال سنگ اندازی برای استیضاح وزیر راه و احقاق حق قانونی نمایندگان و ممانعت از انجام وظیفه یک وزیر، هزینه هایی را هم برای نظام، هم برای مجلس، هم برای مردم و هم برای وزارت راه و شهرسازی داشته است.

 

علیرضا تهرانی