جزئیات جلسه فراکسیون ولایت با لاریجانی

عباس پاپی‌زاده با اشاره به جلسه صبح امروز فراکسیون ولایت مجلس گفت: در جلسه صبح امروز که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، لایحه بودجه، لایحه برنامه ششم توسعه و موضوع ریزگردهای خوزستان و قطع آب و برق در این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی معتقد بود در خصوص لایحه بودجه نیازمند وفاق هستیم، زیرا آرام‌آرام بودجه دچار مشکلاتی خواهد شد که اگر دولت و مجلس هم‌نظر نشوند، قطعاً در بودجه سال ۹۶ دچار مشکل خواهیم شد.

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه همچنین برخی ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به لایحه برنامه مورد بررسی قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: بنده امروز در مورد مشکلات ریزگردها و قطع آب و برق در استان خوزستان صحبت کردم که آقای لاریجانی اعلام کرد این موضوع ملی است و اینکه در این ابعاد، برق، آب و حمل و نقل استان خوزستان دچار مشکل شود، موضوع مهمی است و باید به صورت ملی به آن نگاه کرد.

وی افزود: در جلسه امروز تأکید شد که این موضوع سریعاً در هیأت دولت مورد بررسی قرار گیرد.

پاپی‌زاده اظهار داشت: عمده مشکلات استان خوزستان ناشی از منشأ داخلی است، زیرا منشأ میزان زیادی از ریزگردها، داخلی می‌باشد.

وی کاهش آب رودخانه‌ها و خشکی تالاب‌ها را موجب بروز پدیده گرد و غبار خواند و گفت: ریزگردها در شبکه‌های انتقال برق رسوب کرده و زمانی که رطوبت هوا بالاست، موجب قطع برق می‌شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته ادارات تعطیل شده و حمل و نقل هوایی استان مختل شد و مردم دچار بحران و استرس شدند. اگر در چنین شرایطی مشکل امنیتی ایجاد می‌شد، امکان مدیریت وجود نداشت.