دولت فرانسه متعهد به اجرای برجام است

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران با تأکید بر اینکه دولت فرانسه متعهد به اجرای برجام است ، اظهارداشت: ما هر روز باید نشان دهیم که برجام پایدار می ماند و به نفع همه است.

وی افزود: در طول تحریم‌ها فرانسه با ایران کار کرد و شرکای ایران و فرانسه روش‌هایی پیدا کردند که این موانع را از بین ببرند.

سفیر فرانسه در تهران با بیان اینکه شرکت‌های فرانسوی در دو سه سال گذشته علاقه مندی خود را به همکاری با ایران نشان داده است، تصریح کرد: یکی از این همکاری‌ها در حوزه هواپیماها است که اولین هواپیما به ایران آمده و به زودی هواپیماهای دیگر نیز به ایران انتقال داده می‌شوند.

فرانسوا سنمو افزود: در حوزه نفت و گاز نیز دو کشور توافق نامه‌هایی را امضا کرد‌ه‌اند و قرار است فاز یازده پارس جنوبی با همکاری شرکت‌های فرانسوی توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به همکاری های خودرویی شرکت های ایرانی و فرانسوی گفت: این سرمایه گذاری‌ها باعث اشتغال در ایران می‌شود.

سفیر فرانسه در ایران اضافه کرد: مسئولیت اجرای برجام به عهده همه طرف‌ها است و ما تلاش می ‌کنیم سهم خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

فرانسوا سنمو افزود: با تلاش‌های دیپلماتیک می‌توانیم وارد تجارت بلند مدت شویم؛ ما هر روز باید نشان دهیم برجام پایدار می‌ماند و به نفع همه ماست.به قول رئیس جمهور ایران برجام برد برد است.