لزومی به استقرار سامانه اس 300 در حال حاضر نمی بینیم

محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران توانایی بهره گیری از سامانه اس 300 را طبق تفاهمی که با روس ها داشته داراست عنوان کرد: افرادی هم که باید در این زمینه آموزش های لازم را می دیدند، این آموزش ها را کسب کرده اند.

 

وی افزود: صحبت های اخیر فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) مبنی بر اینکه " تا کنون سامانه اس 300 در هیچ نقطه ای از کشور بکارگیری نشده است" به این دلیل است که ما لزومی به استقرار این سامانه در حال حاضر نمی بینیم.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه در صورتی که کوچکترین احساس نیازی برای بکارگیری این سامانه داشته باشیم، در کمترین زمان نسبت به استقرار آن اقدام می کنیم خاطرنشان کرد: امروز ما تهدید آنچنانی برای کشورمان نمی بینیم که تمام توان دفاعی‌مان را به صحنه بیاوریم؛ لزومی ندارد که امروز بسیاری از تجهیزات نظامی که به آنها احتیاج نداریم را از انبار بیرون بیاوریم.

 

آصفری در پایان با بیان اینکه وضعیت موجود ما جوابگوی تهدیدات موجود هستند یادآور شد: رادارهای ما امروز حتی می توانند پرنده های رادارگریز را نیز رصد کنند؛ امروز کوچکترین تعرض متجاوزان به حریم کشور ما در آنِ واحد سرکوب می شود.