یک اصل مهم در انتخابات رعایت بی‌طرفی است

 عیسی فرهادی فرماندار تهران عصر امروز در جلسه خانه احزاب طی سخنانی اظهار داشت:‌ برای انتخابات اردیبهشت 96 از همه جریان‌های سیاسی به عنوان اعضای شعب انتخابات استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: اگر کوچک‌ترین شبهه‌ای هم در جریان انتخابات وجود داشته باشد با کمک خانه احزاب و جریان‌های سیاسی شفاف‌سازی خواهد شد و معتقدیم اگر مشارکت بالایی داشته باشیم، میزان شبهات هم کاهش خواهد یافت.

فرماندار تهران با تأکید بر اینکه نباید به این فکر کنیم که چه کسی رأی می‌آورد، اضافه کرد: رعایت بی‌طرفی در انتخابات به عنوان یک اصل مهم برای مجریان و دیگر دست اندرکاران انتخابات به شمار می‌رود و ما نیز نسبت به رعایت بی‌طرفی همانند انتخابات سال گذشته،‌ اهتمام جدی داریم.

فرهادی با اشاره به پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: پیش‌بینی ما این است که در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران حدود 3 هزار نفر ثبت‌نام کنند، همچنین انتخابات ریاست جمهوری هم به صورت ملی و در چارچوب قانون برگزار خواهد شد.

وی در باره عوامل اجرایی انتخابات نیز گفت: نزدیک به 41 هزار نفر را باید ساماندهی کنیم، از طرفی 40 هزار نفر هم اعضای هیأت اجرایی، نظارت، عوامل انتظامی و پشتیبانی و... را شامل می‌شود که مجموعاً باید 80 هزار نفر را پشتیبانی کنیم که کار بسیار سنگین و دشواری است.