سوابق عجیب مشاور جدید ترامپ/تفاوتی میان ایران و داعش وجود ندارد!

کیت کلاگ، ژنرال بازنشسته آمریکایی که به عنوان مشاور امنیت ملی موقت ترامپ جانشین مایکل فلین شده است سوابق عجیبی در پرونده دارد.

طبق گزارشات منتشر شده از 2005 تا 2009 کلاگ یکی از مدیران اجرایی ارشد شرکت CACI International بود. این شرکت یکی از چندین شرکتی بود که وسیله تامین شکنجه گر را برعهده داشتند.  این شکنجه‌گرها برای شکنجه و تجاوز به زندانیان عراقی به یک زندان متعلق به ارتش آمریکا در ابوغریب اعزام می‌شدند.

کیت کلاگ همچنین در یادداشتی مدعی شده بود که تفاوتی میان ایدئولوژی ایران و داعش وجود ندارد. وی همچنین ایران را مستقیما مسئول کشته شدن دستکم 500 آمریکایی حاضر در جنگ عراق و افغانستان می‌داند.

کلاگ همچنین قبلا در جریان مبارزات انتخاباتی در مورد امنیت ملی به آقای ترامپ مشورت داده بود.

به دنبال تشدید فشارها در مورد ماهیت تماس های مایکل فلین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا با روسیه او دوشنبه شب از مقام خود استعفا کرد.

واشنگتن پست روز گذشته گزارش داد سرپرست موقت وزارت دادگستری اواخر ماه گذشته به دولت ترامپ اطلاع داده بود که فکر می کند مایکل فلین مقام های ارشد دولت را در مورد ماهیت تماس ها با سفیر روسیه گمراه کرده است و اخطار داد که مشاور امنیت ملی به طور بالقوه در برابر باج خواهی روس ها آسیب پذیر است.

نانسی پلوسی نیز در بیانیه‌ای که دوشنبه منتشر کرد نوشت: "رفتار مایکل فلین حتی پیش از افشای تماس مخفیانه با روس ها هم شدیدا نگران کننده بود. حالا یک مشاور امنیت ملی داریم که نمی توانیم مطمئن باشیم منافع پوتین را بالاتر از آمریکا قرار نمی دهد."

استعفای فلین درحالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ دوشنبه صبح در توییتی نوشته بود: "من قبلا این را گفته ام. مایکل فلین یک میهن پرست است و من 1000 درصد از او حمایت می کنم."