واکنش متفاوت دانشجویان به حضور دولتی‌ها در خانه سفیر سوئد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در واکنش به حضور مقامات دولتی در منزل سفیر سوئد و امضای چند قرارداد تجاری صنعتی به وزرای مربوطه همچون چیت چیان وزیر نیرو، نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت و ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، هدیه‌ای اهدا کردند. 

این هدیه شامل بسته کامل برنامه‌های پرواز، حرکت قطارها و اتوبوسها و ارائه کلیه مسیرهای زمینی و هوایی به سه استان سیستان و بلوچستان، لرستان و خوزستان می‌باشد.

در متن نامه ضمیمه شده به این هدیه آمده است: با توجه به حضور برخی مقامات محترم دولتی در منزل سفیر سوئد در اوج بحرانهای آب و هوایی و قطعی برق و آب و تلفن در سه استان کشور و همچنین با توجه به اینکه گویا برخی آقایان دارای زمان و وقت کافی جهت حضور در مراسمات شبانه برخی سفارتخانه ها هستند، به پیوست علاوه بر گزارش تصویری از وضعیت سه استان کشور که امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه و نرم میکنند کلیه برنامه های  زمانی پروازها و قطارها علاوه بر نقشه های زمینی و هوایی به حضورتان تقدیم می‌گردد.

در ادامه این نامه آمده است: به علاوه بسیج دانشجویی جهت اخذ بلیط و هماهنگی اسکان جهت حضور مسئولین محترم در سه استان یاد شده اعلام آمادگی می‌کند باشد که بتوان با حضور موثر و مدیریت جهادی و هماهنگی مقامات دولتی مشکلات این مردم شریف مرتفع گردد.

بنابراین گزارش،‌ چندی پیش وزرای صنعت و نیرو در مراسمی در خانه سفیر سوئد در تهران حضور یافتند که برخلاف عرف دیپلماتیک قراردادهای تجاری و صنعتی منعقد شد. این مسئله با واکنشهای برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی مواجه شده است.