تشریح نقش فرزند آخوندی در قراردادهای وزارتخانه در جلسه استیضاح

گروه سیاسی- علیرضا بیگی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به موضوع استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی که در دستور کار روز یکشنبه اول اسفند مجلس قرار دارد، گفت: این استیضاح 12 محور دارد که نمایندگان مدارک و مستندات کافی در این زمینه ها دارند و روز استیضاح درباره آنها صحبت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که یکی از محورهای استیضاح در خصوص توسعه فعالیت اقتصادی بنگاه‌های وابسته به وزیر در حوزه وزارت راه و شهرسازی و نقش فرزند وی در قراردادهای وزارتخانه است، آیا نمایندگان سند و مدرکی در این زمینه دارند، گفت: قطعا نمایندگان در خصوص محورهای استیضاح اسنادی دارند و در جلسه استیضاح در روز یکشنبه در این زمینه صحبت خواهد شد.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر  در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا استیضاح در مجلس رای می آورد و وزیر عزل می شود، گفت: استیضاح کنندگان خصومت شخصی با وزیر ندارند بلکه سوالات و ابهاماتی دارند که خواستار پاسخگویی وزیر هستند.

بیگی که خود از طراحان اصلی این استیضاح است، گفت: آنچه مهم است این است که استیضاح کنندگان در راستای استیفای حقوق ملت و مردم حوزه انتخابیه خود اقدام کردند و مسئولینی که در انجام وظایف خود کوتاهی داشتند را بازخواست قرار دادند.

وی با بیان اینکه استیضاح مخالفان و موافقانی دارد، گفت: مخالفان استیضاح می گویند چون ماههای پایانی عمر دولت قرار داریم نباید وزارتخانه دچار تزلزل شود و بهتر است وزیر بر کار خود ادامه دهد اما موافقان استیضاح تاکید دارند که چون مشکلات عدیده ای در وزارتخانه و عملکرد وزیر وجود دارد، بهتر است وزیر تغییر کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به جانباختن تعدای از مردم حوزه انتخابیه اش در تصادف 2 قطار تبریز و سنان در ایستگاه هفت خوان سمنان، گفت: این حادثه مردم تبریز را متاثر کرد و مردم خواستار پاسخگویی وزیر در این زمینه هستند.

بیگی در عین حال گفت: استیضاح وزیر فقط به خاطر این تصادف نیست بلکه وزیر کارنامه قابل قبولی ندارد و باید نسبت به عملکرد ضعیفش پاسخگو باشد.

پنجم آذر در پی تصادف قطار سمنان - مشهد با قطار تبریز - مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان 49 مسافر زائر امام رضا(ع) در آتش سوختند و جزغاله شدند.

روز یکشنبه 14 آذر طرح استیضاح این وزیر با 84 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس و به کمیسیون عمران ارجاع شد.

کمیسیون موظف بود ظرف 10 روز نشستی میان نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر برگزار و نتیجه را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کند ام بیش از 2 ماه این استیضاح به تعویق افتاد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تا کنون 2 بار در معرض استیضاح قرار گرفت. یک بار در مجلس نهم و این بار در مجلس دهم.

این استیضاح در جلسه روز سه شنبه مجلس اعلام وصول شد و در دستور کار روز یکشنبه آینده مجلس قرار دارد.