بازگشت آخوندی به ریل دولت

 هشتاد و یکمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور 206 تن از نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی آغاز به کار کرد. 

 
گفتنی است؛ بررسی طرح استیضاح عباس آخوندی؛ وزیر راه و شهرسازی که هفته گذشته با 34 امضا در صحن علنی بهارستان، اعلام وصول شده بود، امروز در دستور کار مجلس قرار دارد.
 
رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، برای دفاع از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس حضور می‌یابد.
 
عباس آخوندی مجددا از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: محمدمهدی آخوندی یکی از دانشمندان ایران در حوزه جنین‌شناسی است و در دولت قبل می‌خواستند برای او محافظ بگذارند.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: آخوندی مقصر و متهم حادثه ریلی سمنان است.
 
جلسه نوبت صبح امروز مجلس که به منظور بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده بود با حاشیه های جالبی همراه بود.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت هر گونه قصور و کوتاهی از سوی دستگاه و حتی از سوی خودم در حادثه قطار تبریز-مشهد پوزش می طلبم.
 
نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از معطل ماندن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران انتقاد کرد.
 
علی لاریجانی تصریح کرد که بندهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی ابهام ندارد و صریح است هر چند ممکن است نماینده‌ای نسبت به آنها ایراد داشته باشد.
 
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: موضوع استیضاح یک جراحی در دولت است و به معنای نادیده گرفتن خدمات دولت نیست.

 

آقای وزیر! چرادر حادثه قطار گفتید مردم بیمه هستند؟!
نماینده مردم تبریز گفت: متاسفانه وزیر راه در حادثه قطار تبریز-مشهد به جای عذرخواهی از مردم، گفتند نگران نباشید همه بیمه هستند.

 
عضو فراکسیون مستقلان ولایی ازمخالفت اعضای فراکسیون متبوع خود با استیضاح وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
 
جمعی از متقاضیان مسکن مهر همزمان با آغاز نشست استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس مقابل درب شمال شرقی خانه ملت تجمع کردند.
 

اسامی نمایندگان متأخر آغاز جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیأت رئیسه اعلام شد که بر این اساس ۶ نفر از نمایندگان با تأخیر در نشست علنی امروز خانه ملت حاضر شدند.

معاون اول برای دفاع وزیر به مجلس می آید

عضو هیئت رئیسه مجلس از حضور معاون اول رئیس جمهور، برای دفاع از وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس خبر داد.