ایران در رسانه‌های جهان/از جریمه ایران توسط کانادا تا شیطنت اسرائیلی ها!

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

موگرینی: برجام ثبات‌زا است و باید پابرجا بماند

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، توافق هسته‌ای را ثبات‌زا توصیف کرد.

***

دادگاه انتاریو کانادا ایران را به پرداخت 300 هزار دلار دیگر محکوم کرد

دادگاه انتاریو کانادا، ایران را به جبران هزینه‌های قضایی گروهی از شاکیان که تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند، محکوم کرد.

***

وبگاه آمریکایی: آمریکا ابتدا باید از ایران به خاطر سال‌ها رفتار نامناسبش عذرخواهی کند

وبگاه آمریکایی در تحلیلی نوشت: آمریکا باید با عبرت گرفتن از اقدام‌هایش در «خاورمیانه و ایران» و نیز مسلح کردن دشمنان این کشور ابتدا از ایران عذرخواهی کند.

***

شیطنت‌ صهیونیست‌ها این بار در مونیخ

در حالی که رسانه‌های صهیونیستی مدعی حضور همزمان ظریف و لیبرمن در یک پنل مشترک در مونیخ شدند، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد که هیأت ایرانی به هیچ وجه در پنل‌هایی که صهیونیست‌ها شرکت می‌کنند، حضور نخواهد یافت.

***

علاقه‌مندی اسلواکی به توسعه همکاری‌ها و تعاملات با ایران در همه زمینه‌ها

معاون نخست‌وزیر اسلواکی که قرار است در رأس هیأتی به ایران سفر کند در دیدار سفیر کشورمان علاقه‌مندی کشورش را نسبت به توسعه همکاری‌ها و تعاملات با جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها اعلام کرد.

***

معاون ترامپ: قویا از ناتو حمایت خواهیم کرد/ به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح اتمی دست یابد

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که به نمایندگی از رئیس جمهور ترامپ به شما اطمینان میدهم که آمریکا قویا از ناتو حمایت می کند و اینکه تعهدش نسبت به ائتلاف، ناگسستنی خواهد بود».

وی بار دیگر ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواند و از برجام به شدت انتقاد کرد و ادعا کرد که این توافق توان مالی بیشتری به ایران داده تا به اقدامات ثبات زدایش در منطقه علیه متحدین آمریکا ادامه دهد.

***

پنس: اجازه نمی‌دهیم ایران ثبات عراق را بر هم بزند

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر عراق، گفت واشنگتن اجازه نمی‌دهد ایران ثبات عراق را بر هم بزند.