محسن رضایی: برنامه‌ای برای انتخابات ندارم

محسن رضایی صبح امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) اراک با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای انتخابات ندارم اظهار داشت: برنامه‌ای برای انتخابات ندارم، قطعا انتخابات پیش رو انتخاباتی منسجم است و با توجه به حضور رئیس جمهور در انتخابات  شاهد انتخاباتی منسجم خواهیم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز با گذشت سال‌های سال از انقلاب اسلامی، مردم همچنان در خط انقلاب و حفظ نظام قرار دارند به طوری که اکنون که جمعیت 30 میلیونی زمان انقلاب به بیش از 80 میلیون رسیده و حتی بسیاری از انقلابیون اول انقلاب از دنیا رخت بسته‌اند مردم در مسیر انقلاب و مراسمی همانند 22 بهمن حضوری پرشکوه دارند که این نشان می‌دهد مردم نمی‌خواهند از این انقلاب فاصله بگیرند یا انرا به موزه بسپارند و اجازه هم نمی دهند این انقلاب از زندگی آنها جدا شود.

وی افزود: مردم به این انقلاب امید بسته اند و وقتی از ابتدای انقلاب تاکنون نگاه می‌کنیم می‌بینیم مردم از ابتدای انقلاب تاکنون برای این نظام و انقلاب از همه چیز خود گذشته اند و این نشان می‌دهد ارتباط بین مردم و انقلاب موضوع مهم و جداناشدنی است.

رضایی خاطرنشان کرد: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون و دردوره حمله دشمن به کشور در طول 8سال دفاع مقدس مردم با قدرت ایمان انقلابی خود ایستادند حتی همین اراک که از مناطق مرزی و عملیاتی کیلومترها فاصله داشت بارها مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت، کودتا، جنگ، ترور و تحریم کشور که امروز نیز در این تحریم‌ها وجود دارد نشان داد مردم فشار را تحمل می‌کند ولی دست از این انقلاب برنمی‌دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:به نظر من این انقلاب خود یک معجزه بود زیرا مردم با انقلاب اسلامی توانست رژیم شاهنشاهی با پشتیبانی ابرقدرت دنیا از پای درآورد و حتی تداوم انقلاب هم یک معجزه است.

وی افزود: بانگاهی به گذشته می بینیم مردم ایران با انقلاب اسلامی راهی را یافته که نمی‌خواهد این راه را از دست داده و از آن روی گردان باشد چون می‌داند این راه را از دست دهد به آن سرگردانی قبل از انقلاب بازمی‌گردد.

رضایی ادامه داد: چهارصدسال پیش دین وارد سیاست شد که تحولی بزرگ در ایران ایجاد کرد و هویت و شکوفایی بزرگی ایجاد کرد ولی در 200سال پیش به این سمت همه افتخارات ما از بین رفت.

قدرت بزرگ امنیتی، دفاعی و سیاسی منطقه هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تجزیه ایران گفت: از این دویست سال به بعد ایران به آرامی آب شد، افتخارات از بین رفت، بخش‌های مختلف کشور از آن جدا شد حتی ما را دوست نزدیک اسرائیل می‌دانستند، و مردم آرام آرام بیدارشدند.

رضایی ادامه داد: امام(ره) آمد و ما را وارد راه انقلاب اسلامی با مسیری سعادتمند وارد کرد و امروز که ملت ما راه را یافته نمی‌خواهد این راه را از دست دهد چون می‌داند از دست دادن این نعمت به معنای نوکر شدن و از دست دادن افتخارات است.

وی افزود: این راه البته هزینه دارد ولی دستاورد هم دارد، ما امروز در مسئله امنیت، دفاع و سیاست خیلی پیشرفت کرده‌ایم و قدرت بزرگ منطقه هستیم که نه فقط امنیت ایران بلکه در عراق، سوریه، یمن و لبنان فرماندهان و سربازان ما ارتش آنها را آموزش می‌دهند و فرماندهی جنگ و  را یاد می‌دهند و کار مستشاری می‌کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها، ترکیه و عربستان در سوریه و عراق نتوانستند کاری کنند ولی نیروهای ما توانستند عراق و تکفیری‌ها را دفن کرده و موصل را آزاد کردند و موصل درحال آزاد خواهند کرد.

برد موشک‌های ایران از 2 هزار کیلومتر عبور کرده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقتدار موشکی ایران گفت: برد موشک‌های ایران از 2هزار کیلومتر عبور کرده، درحالی که هزینه ساخت موشک امروز نسبت به 3-4سال پیش تغییر کرده و ما باهزینه کمتر و یک هشتم قبل موشک تولید می‌کنیم و دقت آنها را بسیار بالا برده‌ایم.

وی افزود: اسرائیل از ترس همین موشک‌های ما است که به ایران حمله نمی‌کند چون می‌داند هرتعدی به جمهوری اسلامی ده‌ها موشک به سمت تلاویو خواهد رفت و همان‌طور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرمودند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

ملت ما هیچگاه در مسیر انقلاب خسته نمی‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هیچگاه ایران اسلامی آتش‌افروز نیست گفت: البته ما نمی‌خواهیم پیش دستی کنیم و قصد جنگ‌افروزی با بدترین دشمن براساس تدابیر رهبری نداریم.

وی افزود: در کنار این پیشرفت‌ها هزینه‌هایی هم داده‌ایم و راه را پیدا کرده ایم که باید آن را ادامه دهیم، که البته برخی در مسیر این راه منحرف می‌شوند، برخی در میانه راه می مانند ولی مردم ما نشان داده‌اند هیچ گاه از مسیر انقلاب کم نمی‌آورند و در راهپیمایی‌ها نشان داده‌اند همواره در راه انقلاب قرار دارند.

رضایی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب شخصیت‌های بسیاری آمده اند که بریده‌اند، کسانی که یا خسته شدند، یا هزینه‌ها را دیده‌اند یا مشکل انگیزه داشته اند اما ملت ایران راه را ادامه می‌دهد و بزرگترین دستاورد انقلاب این است که مردم راه خود که همان راه خدا و پیامبر و اهل بیت(ع) است را یافته اند که امام(ره) آنرا به ملت نشان داده و امروز نیز رهبرمعظم انقلاب اسلامی تداوم بخش همین راه الهی است.

مقام معظم رهبری تداوم‌بخش مکتب و راه امام(ره) هستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خط و مکتب امام(ره) گفت:  در اکثر انقلاب‌های دنیا رهبران بعدی که آمده‌اند راه انقلاب را کج کرده‌اند ولی انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب همان راه بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی را ادامه داده‌اند.

وی افزود: هرمقطعی البته امتحانات خاص خود را دارد و امروز ما وارد مقطع جدید و خاصی شده‌ایم، درحالی که مقطع جهاد و امنیت را پشت سرگذاشتیم دشمن تلاش می‌کند در ایستگاه اقتصادی قصد دارند ما را متوقف کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آمریکا یکی از برنامه‌های اصلی در دستورکارش موضوع تحریم ایران است و ویا فردا قرار است دستوری دیگر علیه ایران و چند کشور دیگر امضا کند.

جناح‌های سیاسی کشش مسئولیت پذیر انقلاب را ندارند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ انقلابی در جامعه گفت: جناح‌های سیاسی نشان داده‌اند که دیگر کشش مسئولیت پذیری در انقلاب را ندارند و باید دوباره انقلابی‌گری و ارزش‌های اسلامی در جامعه تقویت شود زیرا به نقطه‌ای رسیدیم که بدون انقلابی‌گری نمی‌توانیم به پیش برویم این درحالیست که مقام معظم رهبری در سالهای اخیر برموضوع مهم انقلابی‌گری تاکید داشته‌اند.

وی افزود: اگر انقلابی نباشیم از مشکلات نمی‌توانیم عبور کنیم زیرا این راهی مهم است و باید موقعیت خود را بشناسیم و برای آن برنامه داشته باشیم تا از مشکلات عبور کنیم.

رضایی اضافه کرد: دیگر با ساز و کار جناحی ما نمی‌توانیم از مسائل خانواده، فضای مجازی و اقتصادی و موضوعات مهم کشور عبور کنیم، البته انقلابی‌گری در دوران گذشته یک شرایطی داشته که امروز شرایط و مفاهیم دیگری دارد.

وی بیان کرد: امروز که در آستانه انتخابات مهم شوراها و ریاست جمهوری قرار داریم باید با درک درست شرایط به موضوع نگاه کنیم.

مقام معظم رهبری نگاهی جلوتر از زمان حال جامعه دارند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ولایت در انقلاب اسلامی گفت: هرکس نمی‌تواند مسئولیت رهبری انقلاب را برعهده بگیرد و در زمان امام(ره) معظم له رهبری امت اسلامی ایران را برعهده داشته و امروز مقام معظم رهبری، بنابراین گفتمان، مسیر و راه ما براساس نگاه معظم له باید باشد و رهبرمعظم انقلاب اسلامی انسانی آگاه، بصیر و حتی جلوتر از زمان هستند.

وی افزود: وزیرخارجه بوش سخنرانی کرده بود که ما برنامه‌ریزی زیادی می‌کنیم ولی رهبرانقلاب اسلامی ایران همه برنامه‌های ما را خنثی می‌کنند.

رضایی بیان کرد: انتظار ما از حوزه‌های علمیه این است که در انتخابات پیش رو پرچمدار ارزشمداری و ترویج انقلابی گری در جامعه باشند.

آمریکا و اسرائیل دراختیار داشتن احمدمتوسلیان را نه نفی می‌کنند نه تایید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع اشتباهات در بخش خصوصی سازی گفت: ما در بحث واگذاری امکانات دولت از زمان دولت نهم شروع شده و 12سال است که دولت کارخانجات در اختیار خود را برای افزایش بهره‌وری، تولید و رقابت را واگذار می‌کند که در برخی جاها موفق بوده ولی براساس گزارشاتی که واصل شده، در استان مرکزی این موضوع خصوصی سازی نتوانسته موفق باشد.

وی افزود: افرادی که این کارخانجات را گرفته‌اند موفق نبوده و نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند، که در صورت 

رضایی با اشاره به شاخصه انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو گفت: از طریق نخبگان و افراد مشاور و مشورت کردن با افراد صاحب نظر، برنامه‌ها کسب کرد هرچند این شناخت در جامعه ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: این درحالی است که در زمان انتخابات بحث شرایط هیجانی در جامعه بر شناخت غلبه می‌کند ولی باید با شناخت و درک صحیح در راه انتخاب اصلح حرکت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع حاج احمد متوسلیان گفت: آمریکا و اسرائیل اعترافی درباره اسارت حاج احمدمتوسلیان و همراهانش در لبنان نداشته‌اند.

رضایی افزود: زیرا اگر می‌پذیرفتند حاج احمد متوسلیان در اختیار آنهاست، ما به هر شکل وی را نجات می‌دادیم هرچند چندوقت پیش در جریان مذاکرات غیرمستقیمی که با آمریکایی‌ها بوده نفی نکردند ولی تایید نکردند که احمد متوسلیان در اختیار آنهاست و البته امروز سیدحسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی به دنبال راهکاری برای حلا موضوع هستند.