ادعای متناقض نماینده دامغان در دفاع از آخوندی/ از جنازه شهید باکری تا هشت سال حضور در جنگ+ فایل صوتی

گروه سیاسی- ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس در هنگام استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دفاع از این وزیر صحبت کرد.

 


به گزارش خبرنگار افکارنیوز، وی در بخشی از سخنانش ادعاهایی مطرح کرد که قابل تامل است و بعضا برخی از این ادعاها در تناقض با ادعاهای دیگر وی است.

 

بعنوان مثال وی برای ایجاد یک جو احساسی در صحن مجلس و جلب رای اعتماد نمایندگان به آخوندی، از شهدای جنگ تحمیلی هزینه کرد.

 نماینده دامغان در بخشی از سخنان خود خطاب به مردم آذربایجان مدعی شد که «من هشت ساله در جبهه بودم و در کنار شهید حمید و مهدی باکری بودم و دهها شهید شما در عملیاتهای مختلف».

حسن بیگی بعد از این سخنان مدعی شد که در مجلس دوره سوم نماینده بود.

این دو ادعای نماینده دامغان تناقض دارد چرا که جنگ ایران و عراق کلا هشت سال به طول انجامید. در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ شروع شد و در مرداد سال 67 پایان یافت. فردی که ادعا دارد هشت سال در جبهه بوده پس باید کل این دوره زمانی در جبهه بوده باشد.

از طرف دیگر انتخابات سومین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۹ فروردین ۱۳۶۷ برگزار گردید و هفتم  خرداد همان سال اولین جلسه مجلس برگزار شد.

اگر نماینده دامغان هشت سال در جنگ بوده، چطور در انتخابات مجلس سوم که در دوره جنگ برگزار شده شرکت داشت و بعد از آن بعنوان نماینده در مجلس حضور می یافت.

اما حسن بیگی در جلسه دیروز مجلس باز ادعاهای متناقض دیگری هم داشت. از آن جمله می توان به ادعای وی در خصوص جنازه شهید مهدی باکری اشاره کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با یاد سوگند با نام الله گفت: ولله همان لحظاتی که در کنار جنازه ها( جنازه های حادثه قطار تبریز مشهد) بودم احساس می کردم کنار جنازه مهدی باکری هستم. او آرپی جی خورد و این فرد (مسافر قطار) می سوخت.

در کنار این قطار بودم و وقتی جنازه ها می سوخت همان گونه می سوختم که بچه های شما در عملیات بیت المقدس و در خرمشهر می سوختند.

این ادعای نماینده دامغان چندان واقعیت ندارد.

همه می دانند که مهدی باکری بعد از اصابت آرپی جی دشمن بعثی به قایق حامل وی، جنازه ای نداشت تا حسن بیگی در کنار آن جنازه می بود و وقتی در کنار جنازه های مسافران قطار بود به یاد آن بیفتد.

شهید مهدی باکری در 25 اسفند سال 63 در عملیات بدر در جزیره مجنون بر اثر اصابت تیر مستقیم شهید شد. هنگامی که پیکرش بوسیله قایق در حال انتقال بود توسط سربازان عراقی با شلیک مستقیم آر پی جی در اروند رود غرق شد.

هنوز که هنوز است پیکر این شهید پیدا نشد و وی همچنان مفقودالاثر می‌باشد.

حال چگونه نماینده دامغان ادعا می کند که وقتی در کنار جنازه های تصادف قطار تبریز بود به یاد جنازه آر پی جی خورده شهد باکری بود و احساس می کرد در کنار جنازه این شهید است؟.

البته حتی اگر منظور نماینده دامغان از مهدی باکری، حمید باکری هم بوده باشد باز این ادعای وی صحت ندارد چرا که این شهید هم در عملیات خیبر در اثر اصابت آرپی‌جی به شهادت رسید و جنازه وی هیچ وقت پیدا نشد.

البته نماینده دامغان در بخش پایانی سخنان خود به ذکر خاطره ای از دوران جنگ پرداخت.

در این خاطره وی عملا می گوید کاری که شهید خرازی، شهید کاظمی، قاسم سلیمانی و قالیباف می گفتند سه ماهه قابل انجام است اما عباس آخوندی با دادن امکانات به ما ظرف 13 روز آنرا انجام دادیم.

در همین راستا وی برای تعریف و تمجید از آخوندی گفت: در آن زمان یک مامویت به قرارگاه کربلا واگذار شد. ساخت یک جاده و برای عبور از رمل ها دچار مشکل شدیم. یاس و ناامیدی بر قرارگاه حاکم شد. من در آن زمان به شهید باقری گفتم من بچه دامغان هستم و می توانیم این کار را انجام دهیم.  جلسه ای با شهید باقری و شهید صیاد شیرازی برگزار کردیم.

بعد از اعلام برنامه از سوی ما، گفته شد که کمبود امکانات داریم. با تهران تماس گرفتند. عباس آخوندی عضو شورای مرکزی جهاد به جبهه آمد. و به ما گفت هر چه امکانات می خواهید به شما می دهیم.

شهید خرازی، شهید کاظمی، قالیباف و سردار قاسم سلیمانی معتقد بودند که ساخت این جاده سه ماه طول می کشد اما با دادن امکانات از سوی عباس آخوندی ظرف 13 روز 13 کیلومتر از جاده ساخته شد.

 

این ادعای نماینده دامغان تا کنون از سوی هیچ یک از سرداران و رزمندگان بیان نشد و اولین بار است که وی چنین خاطره ای بیان می کند.

 

 

فایل پیوست: دانلود