ایران در رسانه های جهان/زبان فارسی زیر ذره بین سازمان سیا!

اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف 24 ساعت گذشته در رسانه‌های مهم، به شرح ذیل است:

الجبیر: درباره دولت ترامپ خوشبین هستم/ اعمال فشار جهانی برای تغییر رفتار ایران ضروری است

وزیر خارجه عربستان در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن انتقاد شدید از و مطرح کردن اتهاماتی علیه ایران، درباره آینده منطقه ابراز خوشبینی کرد.

***

سناتور آمریکایی: طرح‌های جدیدی برای تحریم ایران به سنا ارائه می‌کنم

سناتور آمریکایی تاکید کرد: «من (طرح) تحریم‌هایی علیه ایران را به سنا(آمریکا) معرفی خواهم کرد و دلیل این کار هم رفتار مخرب آن در منطقه است و نه بحث هسته‌ای».

***

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: «ایران» چالش پیش‌روی خاورمیانه است

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی سخنرانی در «کنفرانس امنیتی مونیخ» مدعی شد چالشی که خاورمیانه اکنون با آن روبه‌روست: ایران، ایران و ایران است!

***

ماجراجویی آمریکا عامل بی ثباتی منطقه/ بحران‌های منطقه راه‌حل نظامی ندارد

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه ماجراجویی آمریکا می‌تواند موجب بی ثباتی در منطقه شود، تصریح کرد که بحران‌های سوریه، یمن، عراق و بحرین راه‌حل نظامی ندارد و گزینه نظامی باید کنار گذاشته شود.

***

دولت ترامپ ادعاها درباره سفر سردار سلیمانی به مسکو را تأیید نکرد

 دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نمی‌تواند سفر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مسکو، پایتخت روسیه را تأیید کند.

***

زبان فارسی، از جمله زبان‌های مورد توجه سیا

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به تازگی در وبگاه خود بر اهمیت آموزش افسران ماهر به زبان‌های مختلف دنیا از جمله فارسی درحالی تاکید کرده که گزارش‌های پیشین نشان از نیاز وافر سیا به رخنه اطلاعاتی در ایران دارند.

***

گری سیک: آزمایش‌های موشکی ایران تحریک‌آمیز نیست

مقام اسبق آمریکایی در گفت‌‌وگویی به صراحت گفت، این آمریکاست که آزمایش‌های موشکی ایران را تهدید و تحریک می‌نامد و برای رفع این مشکل باید چاره‌ای اندیشید.

***

ساندی‌تایمز: انگلیس از مواضع دولت جدید آمریکا در قبال ایران نگران است

یک روزنامه انگلیسی می‌گوید دولتمردان این کشور از اظهارات تهاجمی دولتمردان آمریکا علیه ایران نگران شده‌اند و بیم آن دارند که بحرانی جدید در خاورمیانه به راه بیفتد.

***

رویترز: مقامات سعودی و اسرائیلی مواضع یکسانی در قبال ایران دارند

کنفرانس امنیتی مونیخ امسال هم شاهد حضور سران کشورهای مختلف با زمینه‌ها و رویکردهای سیاسی مختلف و البته مخالف بود ولی آن چیزی که نظر بسیاری از رسانه‌ها را جلب کرده، اتخاذ موضع یکسان از سوی وزیر خارجه عربستان و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص ایران است.

***

شکل‌گیری اتحاد عربی-اسرائیلی-آمریکایی جهت مقابله با ایران در منطقه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شکل‌گیری اتحاد میان اسرائیل، آمریکا و کشورهای عربی جهت مقابله با قدرت گرفتن ایران در منطقه خبر داد.