سه وزیر برای توضیح درباره خوزستان به مجلس می روند

وزرای نفت، نیرو و جهان سازندگی و و رئیس سازمان محیط زیست فردا بعد از ظهر در کمیسیون انرژی مجلس حاضر خواهند شد.

اسداله قره خانی سخنگوی این کمیسیون با اعلام این خبر، موضوع جلسه فردا با این سه مقام دولتی را دریافت گزارش آنان از اقدامات انجام شده و تمهیدات اندیشیده شده در قبال بحران ریزگردها و قطعی برق در استان خوزستان عنوان کرد و گفت: پرسش اصلی اعضای کمیسیون انرژی از وزرای نفت، نیرو و جهاد سازندگی و و رئیس سازمان محیط زیست این است که چرا تمهیدات گذشته برای پیش گیری از بحران در خوزستان جوابگو نبوده است؟ و آیا نهادهای مسئول به موقع برای مقابله با بحران ورود کرده اند یا خیر؟ همچنین آیا با تجهیزات کافی به مقابله با معضل گردوغبار و قطعی برق در این استان رفته اند؟

وی با اشاره به این که اعضای کمیسیون انرژی در جلسه فردا از اقدامات پیش گیرانه سه وزارت خانه مذکور و نیز سازمان محیط زیست جهت جلوگیری از تکرار چنین بحرانی در آینده سوال خواهند کرد، افزود: فردا همچنین کمیته اعزامی از سوی کمیسیون به خوزستان نیز گزارش خود را ارائه خواهند داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از سفر همه اعضای کمیسیون در روز پنجشنبه هفته جاری به استان خوزستان جهت بازدید از مناطق بحرانی خبر داد و گفت که کمیسیون با تهیه گزارشی از بحران کنونی خوزستان برای تخصیص بودجه به دستگاه های مختلف مربوطه اقدام خواهد کرد.