عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس معتقد است که قانون اجازه فعالیت افراد با سلایق سیاسی مختلف را داده است و هیچ منع قانونی برای حضور اصلاحطلبان وجود ندارد.

به گزارش افکار به نقل از آفتاب، سعدالله نصیری نماینده زنجان، در ارتباط با برخی اظهارنظرات در مورد شرایط حضور اصلاح‌طلبان در حاکمیت کشور، گفت: اصلاح‌طلبان در جامعه امروز جایگاه دارند و دارای سابقه حضور در مبارزات پیش و پس از انقلاب بوده‌اند.

به گفته وی، برخلاف برخی از اصولگرایان که اصلاح‌طلبان را در مقابل نظام می‌دانند، بسیاری از افراد نیز معتقد هستند که اصلاح‌طلبان باید در حاکمیت حضور داشته باشد.

این عضو آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برخی شروط برای حضور اصلاح‌طلبان در حاکمیت، خاطرنشان کرد: بسیاری از این شروط روشن و مقوم نیست. اصلاح‌طلبان در حال حاضر در مجلس و سایر نهادها حضور دارند و از هیچ تلاش و کوششی برای حفظ نظام دریغ نمی‌کنند.

نصیری معتقد است که چنانچه از معنای لغوی اصولگرا و اصلاح‌طلب خارج شویم، این دو مقوله با یکدیگر اصول مشترکی دارند و در اینکه جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه اصول مشترک این دو جریان سیاسی است تردیدی وجود ندارد.

این عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس یادآور شد: در فضای رقابتی سیاسی دو سلیقه اصلاح‌طلب و اصولگرا با یکدیگر درگیرند. اما اولویت‌های فعلی کشور فراتر از درگیری‌های سیاسی و جناحی است. بهتر این است که فضا به سمت ایجاد فضای کسب و کار و بهبود و توسعه کشور حرکت کند و از صحبت‌های نیش‌دار که معمولا برای از میدان به‌در کردن رقبا زده می‌شود خودداری شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در فضای امروز که دشمنان تلاش می‌کنند تا به اختلافات دامن بزنند باید از درگیری لفظی و جناحی پرهیز کنیم.

به گفته وی، برای حضور اصلاحطلبان در حاکمیت کشور نهتنها منع قانونی وجود ندارد، بلکه قانون اجازه داده است که افراد با سلایق سیاسی مختلف و در چارچوب قوانین در کشور فعالیت داشته باشند