نامه سه دفتر بسیج دانشجویی خطاب به وزیر کشور

بسیج دانشجویی سه دانشگاه امام صادق، امیرکبیر و خواجه نصیر در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور تصریح کردند: جنبش دانشجویی ضمن حمایت از اهالی خوزستان و اعلام آمادگی برای به کار بردن همه ظرفیت های دانشجویی جهت امدادرسانی به آن خطه شریف، هشدار می‌دهد هرگونه برخورد با تجمعات اعتراضی مردمی نه تنها راه حل مناسبی برای حل مشکل نیست بلکه موجب تسری این اعتراضات مردمی در همبستگی با خوزستان به سرتاسر ایران اسلامی به پرچمداری دانشجویان آزاده و دلسوزان همیشگی جمهوری اسلامی خواهد شد. 

در ابتدای این نامه خطاب به رحمانی فضلی آمده است: این روزها که آثار و نتایج بی‌تدبیری‌های دولت در مواجهه با انواع و اقسام حوادث پیش بینی شده و نشده از چهارسوی ایران اسلامی بر دیدگان بیدار ملت شریف ایران پوشیده نیست و فریاد حق طلبانه مستضعفین، مظلومین و مردم عزیز نقاط مختلف ایران اسلامی از بلوچستان، خوزستان، کردستان، زنجان، گیلان، خراسان و فارس، در اعتراض به سریال بی‌توجهی‌های قوای سه‌گانه، از ضمیر بیدار ولی نعمتان انقلاب اسلامی به پاخاسته است، اخبار نگران‌کننده سرکوب اعتراضات حق طلبانه و عدالتخواهانه مردم معتقد و وفادار به انقلاب اسلامی و از آن جمله خبر دستور برخی از نهادهای ذیربط وزارت کشور مبنی بر مقابله با تجمعات مردمی امت شهیدپرور خوزستان، خون فرزندان روح الله را به جوش آورده است.

همچنین در این نامه تصریح شد: جای بسی تعجب است که در نظام اسلامی حتی حق اعتراض به پدید آمدن شرایط سخت و دشوار برای یک زندگی شرافتمندانه و بی توجهی مجموعه‌های دولتی به بهبود این اوضاع نیز از مردمی که صاحبان واقعی این انقلاب هستند سلب می‌شود. مگر نه این است که مردم غیور خوزستان در دوران 8 سال دفاع مقدس، دین خود را به این نظام ادا کرده و با تقدیم هزاران شهید و جانباز و آواره جنگی صدق نیت خویش را در وفاداری به آرمان های امام و رهبری به منصه ظهور رسانده اند.

در بخش دیگری از این نامه خاطر نشان شد: هنوز این کلام امام خمینی را فراموش نکرده ایم که فرمودند: «دولت به اهالی خوزستان که در راه اسلام آنقدر فداکاری کردند، خدمت کند. این یک تکلیف شرعی است برای همه ما.» و مگر نه این است که پیامبر اسلام فرمودند که هرکس فریاد کمک‌خواهی مسلمانی بشنود و به آن پاسخ ندهد، مسلمان نیست، حال امروز ما را چه شده است که در جواب فریاد حق‌خواهانه برادران مظلوم خوزستانی‌مان، به‌جای خدمت‌رسانی مخلصانه، پاسخ انتظامی و امنیتی به آن‌ها می‌دهیم.

 

در این نامه تصریح شد: مشفقانه هشدار می‌دهیم هرگونه برخورد با اعتراضات مردمی که در راستای استیفای حقوق انسانی شهروندان خطه‌ خوزستان است، موجب غبارآلوده شدن فضا و سوء استفاده دشمنان قسم خورده این انقلاب از فریادهای حق طلبانه این مردم خواهد شد. بترسیم از آن روزی که مردم از شنیده شدن صدایشان در نظام اسلامی ناامید شوند، که آن روز به فرموده امام امت روز پایان انقلاب خواهد بود.

همچنین در این نامه بیان شد: از این رو جنبش دانشجویی ضمن حمایت از اهالی خوزستان و اعلام آمادگی برای به کار بردن همه ظرفیت های دانشجویی جهت امدادرسانی به آن خطه شریف، هشدار می‌دهد هرگونه برخورد با تجمعات اعتراضی مردمی نه تنها راه حل مناسبی برای حل مشکل نیست بلکه موجب تسری این اعتراضات مردمی در همبستگی با خوزستان به سرتاسر ایران اسلامی به پرچمداری دانشجویان آزاده و دلسوزان همیشگی جمهوری اسلامی خواهد شد. بدانید که مردم شاهد و ناظر اعمال و رفتار ما هستند و خداوند متعال بهترین داوران است.