برخی از مدیران در مظان اتهام دوتابعیتی هستند/اظهارات دادستان نشانه ای از وجود مدیران دوتابعیتی در کشور

گروه سیاسی- محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به اظهارات حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور مبنی بر اینکه «برخی مسئولان دو تابعیتی و هنوز در راس امور هستند»، گفت: این اظهارات نشان می دهد که در سطوح مدیریت هنوز افراد دوتابعیتی هستند و باید از سمت خود عزل شوند.

وی افزود: مجلس نسبت به مدیران دوتابعیتی کوتاه نخواهد آمد و به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

ابطحی اضافه کرد: مجلس در حال تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانون در این زمینه است که مراحل کار آن در حال انجام می باشد.

وی گفت: زمانی مسئولین وزارت خارجه گفتند که 500 هزار ایرانی دوتابعیتی در کشور وجود دارد که ما دیدیم که در تیم مذاکرات برجام چند دوتابعیتی حضور داشتند که به دشمنان اطلاعات می دادند. همچنین در بین داوران جشنواره فیلم فجر دو تابعیتی حضور داشتند که مورد اعتراض واقع شد.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس گزارش هایی که ما داریم برخی از مدیران بانک ها، مدیران وزارتخانه ها و برخی از کارمندان دوتابعیتی هستند که باید از سمت خود کنار بروند.

ابطحی با بیان اینکه اعضای کمیته تحقیق و تفحص مجلس در حال بررسی گزارشات رسیده در خصوص مدیران دوتابعیتی هستند، افزود: خوشبختانه وزارت اطلاعات اشراف خوبی بر امور دارد و می تواند در این زمینه کمک کند.

وی گفت: همکاری تنگاتگ مراکز اطلاعاتی و امنیتی با کمیته تحقیق و تفحص مجلس، می تواند ابهامات موجود در این زمینه را روشن کند. ما خواستار این هماهنگی و همکاری هستیم تا در یک فضای خوب و صمیمی، شفاف سازی و سالم سازی صورت گیرد.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیته تحقیق و تفحص مجلس برای رسیدن به اطلاعات لازم از سفارتخانه ها، مراکز اطلاعاتی و امنیتی و دیگر نهادها که می توانند در این زمینه کمک کنند، استعلام خواهد کرد.

ابطحی با بیان اینکه برخی در مظان اتهام دوتابعیتی بودن هستند، افزود: غیر از دوتابعیتی موضوع گرین کارت و پروانه اقامت هم برای ما مهم است و تاکید داریم چه افراد دوتابعیتی، چه افرادی که دارای گریین کارت و پروانه اقامت هستند، باید از سطح مدیریت در ادارات، وزارتخانه ها، نهادها و ارگانها کنار گذاشته شوند. چرا که این افراد صلاح نیست در رده مدیران و مدیران ارشد مشغول بکار باشند.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه مدیران دوتابعیتی نداریم، گفت: امیدواریم که پیگیری ما نتیجه بدهد و خوشحال می شویم که اصلا در رده مدیران، افراد دو تابعیتی نداشته باشیم. اما نباید جلو کار مجلس و کمیته تحقیق و تفحص سنگ اندازی کرد.

« برخی مسئولان دو تابعیتی و هنوز در راس امور هستند. گاهی در این زمینه با دشمن همراهی می کنند. چرا دولت با مسئولان دو نابعیتی برخورد نمی کند؟. خبر داریم برخی از مسئولان دوتابعیتی هستند و این خلاف قانون است. دولت اعلام کرد که آنها را از کار برکنار می کند اما این کار را نکرد، دو تابعیتی به این معناست که در صورت بروز جرم، می تواند از کشور فرار کند. 

خبر داریم که غالب دو تابعیتی ها انگلیسی و کانادایی هستند». اینها اظهارات حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور است که در نشست بررسی مشخصه‌های قوه قضاییه انقلابی که به میزبانی دانشگاه امام حسین و در لانه جاسوسی برگزار، بیان شد.

این سخنان دادستان کل کشور در چهارشنبه 27 بهمن بیان شد.