کنایه های خوزستانی ها به روحانی و هیئت همراه/ از دروغگو خواندن ابتکار تا ترک جلسه

گروه سیاسی- نمایندگان خوزستان ضمن گفتن برخی کنایه ها به سفر روحانی به استان، ابتکار را دروغگو توصیف کردند و در اعتراض به آمارهای خلاف واقع مسئولین دولتی در استان، جلسه شورای اداری با حضور را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار افکار نیوز حسن روحانی رئیس جمهور صبح دیروز پنج شنبه به استان خوزستان سفر کرد. سفری که دستاورد آن حاشیه های زیاد آن بود.

حاشیه هایی که هم برای رئیس جمهور بود و هم برای هیئت همراه.

این سفر به منظور بررسی میدانی آخرین وضعیت استان خوزستان و ارزیابی اقدامات انجام شده توسط دولت در راستای رفع مشکلات ناشی از افزایش پدیده ریزگردها  انجام شد که معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، حمید چیت چیان وزیر نیرو، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در این سفر حضور داشتند.

بازدید از تصفیه خانه شماره ٢ اهواز و  مراحل تامین برق مطمئن و اضطراری تاسیسات آب شرب ‏کلانشهر اهواز از طریق نصب ژنراتور برای جلوگیری از خسارات ناشی از نوسانات و قطعی برق سراسری، بازدید از پست ٢٣٠ کیلو ولت مهدیس اهواز، بازدید از طرح بیابان زدایی و تثبیت خاک کانون های بحرانی تولید ریزگرد در استان خوزستان از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر بود.

اما آخرین برنامه روحانی حضور در نشست کارگروه ملی مبارزه با ریزگردها و شورای اداری استان خوزستان بود.

نشستی که با حاشیه های زیادی روبرو شد.

از جمله اعتراض و فریادهای نمایندگان اهواز و ترک جلسه از سوی آنها.

در این جلسه معصومه ابتکار و حمید چیت چیان سخنرانی کردند.

ابتکار در این جلسه گزارشی از آبگیری تالاب های  استان خوزستان و از جمله تالاب هورالعظیم در دولت یازدهم ارائه کرد و گفت: آبگیری در تالابها خوب بوده بطوریکه مردم در حال ماهیگیری هستند.

بعد از اتمام سخنان ابتکار، علی ساری نماینده اهواز، ادعاهای ابتکار را بی اساس دانست و در حالی که از روی صندلی خود برخاست با فریادهای مکرر و اعتراضی گفت: در کجای تالاب، ماهیگیران در حال صید ماهی هستند؟. 

وی خطاب به ابتکار گفت: پدر من نزدیک هور زندگی می کند، کجای هور آب دارد که ما نمی دانیم؟.

همچنین مجید ناصری نژاد نماینده شادگان و رئیس مجمع نمایندگان استان وقتی پشت تریبون قرار گرفت، خطاب به روحانی این شعر را خواند: آمدی جانم یه قربانت، ولی حالا چرا، با وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا؟.

وی به آمارهای وزیر نیرو در خصوص تلاب شادگان هم اعتراض کرد و آنرا غیر واقعی توصیف کرد.

همایون یوسفی یکی دیگر از نمایندگان اهواز در مجلس در این جلسه با انتقاد از بی توجهی مسئولین به مشکلات استان خوزستان گفت: متاسفانه ترکیب جمعیتی خوزستان به طور خطرناکی  در حال تغییر است و این می تواند برای آینده مردم استان خطرناک باشد.

وی افزود: مطالبات مردم به حدی شده که دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم.

این نماینده به سرعت تشکیل بیابانها در استان اشاره کرد و گفت: به واسطه انتقال آب، سرعت تشکیل بیابانها خیلی بیشتر از نوع کاری است که ما در حال انجام هستیم.

یک زمانی می گفتیم کانونهای داخلی استان 350 هزار هکتار است و الان بعد از چند سال این رقم به 700 تا 800 هزار هکتار رسیده که این نشان می دهد سرعت تشکیل بیابان در استان زیاد است.

همچنین شنیده شده ناصری نژاد که رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان را بر عهده دارد و علی ساری نماینده اهواز در اعتراض به آمارهای بی اساس و خلاف واقع چیت چیان و ابتکار نشست مذکور را ترک کردند.