ما می‌توانیم در صحنه دیپلماسی هم مذاکره کنیم و هم مقاومت

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم بزرگداشت شهدای وزارت امور خارجه که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی ایام شهادت حضرت صدیقه کبری را تسلیت گفت و افزود: شهادت نه تنها یکی از استوار‌ترین آموزه‌های مکتب اسلام است، بلکه یکی از محکم‌ترین پایه‌های اقتدار ملی ماست.

وی با بیان اینکه ایران 38 سال است در برابر تمام خصومت‌ها، دشمنی‌ها و جنگ‌ها ایستادگی کرده و موفق‌تر از قبل با سربلندی از این صحنه‌ها بیرون آمده، عنوان کرد: ایران توانسته تنها محیط امن در منطقه سراسر درگیری و کشتار و قتل بیرحمانه باشد و توانسته در حوزه‌های مختلف از صنعت هسته‌ای گرفته تا اقتصاد مقاومتی مسیر توسعه را با اقتدار طی کند.

ظریف اضافه کرد: ایران توانسته در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی، مقابله و مقاومت کند. در صحنه جنگ که همه با دشمن ظالم متحد شده بودند و در صحنه فناوری که برای محروم کردن مردم ما از فناوری مقاومت می‌کردند.

وی ادامه داد: امروز ایران به عنوان یک کشور موفق و متکی به خود در عرصه دفاعی، فناوری و اقتصاد درون زا است و اینها باعث افتخار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که همه تلاش کردند مردم ما را از ابزار مقاومت و دفاع محروم کنند و حقوق مردم را زیر پا بگذارند، اظهار داشت: اما به برکت مکتب مقاومت و ایثار، این مردم توانستند بر همه فشارها، تهدیدات و ظلم‌ها پیروزمندانه فائق بیایند.

وی آنچه شهدا برای ما آوردند و پیامی که شهدا از سوی ملت به جهان دادند را پیام قدرت و اقتدار خواند و افزود: ما همواره و تا پایان تاریخ مرهون شهدا هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خطاب به خانواده شهدای وزارت خارجه حاضر در این مراسم عنوان کرد: به خاطر شهدا و فرزندان شما پدران، مادران و همسران شماست که ما طعم امنیت را می‌چشیم و امروز کسی جرات نمی‌کند به این مرز و بوم نگاه خصمانه داشته باشد. به خاطر آنهاست که ما می‌توانیم در صحنه دیپلماسی هم مذاکره کنیم و هم مقاومت.

ظریف همچنین با بیان اینکه ما طعم سلاح شیمیایی را چشیدیم، اما از آن در مقابل دشمن استفاده نکردیم، عنوان کرد: ما با اقتدار می‌ایستیم و از ابزارهای دفاعی خود برای دفاع و جلوگیری از خیال بافی توهمات کسانی که به چند ابزار وارد شده از خارج می‌نازند بهره می‌گیریم.

وی اضافه کرد: ملتی که اقتدار خود را از ایثار و شهادت به دست آورده هیچگاه نگران رجزخوانی گروهی که همه چیزشان وابسته به دیگران است نخواهد شد.

در این مراسم از 37 نفر از خانواده‌های شهدای وزارت خارجه تجلیل شد.

مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه، بهرام قاسمی سخنگو، منوچهر متکی وزیر خارجه اسبق و جمعی از مقامات و مسئولان وزارت خارجه و خانواده شهدای این وزارتخانه حضور داشتند.