اصلاح‌طلبان ماشین تخریب را استارت زدند

عبدا... ناصری عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به تازگی در یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا اظهار کرده است:

«اصولگرایان، صرف نظر از آن بخش عاقل و خردورز خود که در انتخابات سال 92 از روحانی حمایت کردند و در انتخابات سال 94 با اصلاح طلبان و دولت همراه شدند؛ با هر تعداد نامزد که بیایند به خاطر عملکرد گذشته خود در مجالس هشتم و نهم و دو دولت احمدی نژاد، مخاطب قابل توجهی در بین مردم پیدا نخواهند کرد.»

همزمان با انتشار همین صحبت‌ها، مرتضی مبلغ، از فعالان اصلاح‌طلب و معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات نیز طی اظهاراتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه شرق گفته است:

«اصولگرایان با وجود آسیب‌هایی که از گره‌خوردن به تندرو‌ها دیده‌اند، نتوانستند یا نخواستند که مرز خود را از آنها جدا کنند؛ البته بخشی بر پایه عقلانیت تفکر خود را جدا کردند و امروز جریان اصولگرایی معتدل هستند که از حامیان آقای روحانی هستند و به نوعی اصلاح‌طلبی رفتار و عمل می‌کنند.»

*جریان سیاسی خاص یا همان اصلاح‌طلبان متأسفانه در آستانه هر انتخاباتی، جریان نجیب اصولگرا و ارزشی را آماج انواع توهین‌های مستقیم قرار می‌دهند.

در آستانه انتخابات مجلس دهم در اسفند ماه گذشته نیز چهره‌های این جریان سیلی از انواع ناسزا علیه رقبای خود به راه انداخت که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم:

_فائزه هاشمی بهرمانی: در مجلس فعلی عقلانیتی دیده نمی‌شود!

_محمد کیانوش راد: هر اصولگرایی که وارد وادی عقلانیت گردد، از جبهه اصولگرایان دور می‌شود. باطل‌السحر اصولگرایی، عقلانیت‌گرایی است![3]

_عباس عبدی: اصولگرایان فرصت‌طلب و افراطی‌اند.

_رسول منتجب‌نیا: اکثریت اصولگرایان تندرو و کارنابلد هستند.

_عبدا... ناصری: اعضای فهرست انتخاباتی اصولگرایان افراطی‌اند.

_مرتضی مبلغ: اصولگرایان زمین‌گیر، فاقد رشد، متکی به رانت و کسانی هستند که نمی‌توانند خودشان را در تراز جمهوری اسلامی نشان بدهند.

شاید تصور شود که ما این توهین‌ها و تخریب‌ها را به مناسبت ایام انتخابات و با دقت بیشتری مورد توجه و تحلیل قرار داده‌ایم!

اما حقیقت آنست که چهره‌های جریان سیاسی خاص به دلیل ماهیت فکری خود، نه تنها اصولگرایان که حتی مردم، مقدسات و چهره‌های مصلح ضدّ غرب را نیز در برهه‌های مختلف مورد توهین قرار داده‌اند.

 
آنچه در ادامه می‌خوانید بخشی از همین توهین و تخریب‌هاست:

_محمد سروش‌محلاتی، فعال اصلاح‌طلب: ما شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

_احمد نقیب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب: بخش توده‌وار جامعه لشکر خوبی برای پوپولیست‌ها و دغلبازان هستند_هر کاندیدایی می‌تواند با پول رأی بخرد. منظور من توده مردم است نه جامعه مدنی...مردم با وجود درک سیاسی نمی‌توانند متشکّل عمل کنند.

_تقی آزادارمکی، جامعه‌شناس اصلاح‌طلب: فقرا چون می‌خواهند به آمال و آرزو‌های طبقه متوسط دست یابند در انتخابات شرکت می‌کنند.

_ریشه پرخاشگری و کینه توزی مردم ایران به فرهنگ و دین و اخلاق و نظام اجتماعی‌شان برنمی‌گردد، بلکه به نحوه ظهور همه این امور در کالبد مدیریتی و اجرایی برمی‌گردد.

_محمود سریع‌القلم، از استادان اصلاح‌طلب: در جامعه ایرانی که یکی از پرحسد‌ترین جوامع بشری است، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های افراد سرکوب می‌شود _ در زندگی اعراب، ترک‌ها و شاید مردم اندونزی، جهانبینی دینی بیشتر جاری است تا در زندگی ایرانی  _ شخصیت ایرانی (از یک زاویه) بسیار ضعیف است _ ذهن تسلسلی، انباشتی، تدریجی و فرآیندی در میان ایرانیان بسیار ضعیف است.

_صادق زیباکلام: امیرکبیر فردی مغرور متکبر بود و به هیچ وجه سیاستمدارانه و سنجیده رفتار نمی‌کرد!

_محمد قوچانی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب: برخی از ما مردمان ایران به خصوص در لایه‌های روشنفکری خود به بحران اخلاقی عمیقی مبتلا هستیم که ریاکاری یکی از نمادهای آن است.

_ هفته‌نامه صدا: «غذای نذری» شکل‌بندی جدید محرم است و نسل‌های جدید به هوای آن جمع می‌شوند.

_احمد خرّم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:‌ تجربه تلخ گذشته، اشتباه برخی از اصلاح‌طلبان در مورد جامعه ایرانی بود. برخی از اصلاح‌طلبان خیلی آکادمیک تصور می کردند، دیگر پوپولیسم و فریب دادن مردم اتفاق نمی‌افتد، که البته این تصور خامی بود. دقیقا سال 84 و حتی قبل‌تر از آن اصلاح‌طلبان سنگر به سنگر به خودشان باختند. جامعه امروز ایران را درک نکردند.

_صادق زیباکلام در واکنش به عدم برگزاری «جشن هسته‌ای» از سوی مردم: ﺑﺎ ﮐﻤﺎﻝ ﺗﺄﺳﻒ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺁﻥﮔﻮﻧﻪ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﮐﻨﺸﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺩﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺑﯽﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﯾﻘﯿﻨﺎً ﺑﻪﻭﺍﺳﻄﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺪﻡ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

گفتنیست، قبل از ناصری و مبلّغ، وزیر ارتباطات دولت یازدهم نیز طی اظهاراتی در یک میتینگ استانی گفته بود که هرکس با هر تفکری در انتخابات 96 کاندیدا شود هدفش تخریب روحانی است!