تاکتیک حمله به جای دفاع

گروه سیاسی- "بعضی‌ها از تقابل با جهان خوششان می‌آید، نمی دانم این تقابل چه چیزی برایشان آورده، البته برای بعضی‌ها نان آورده است/ یک عده از صبح تا شب ذهن‌شان آشفته و نگران است و نگرانی هم تولید می‌کنند. / اگر برگردم به ابتدای سال 91 و 92 بعضی‌ها ناراحت می‌شوند،چراکه آمار و ارقام خیلی مشعشع و درخشان است! / بعضی ها آلزایمر سیاسی دارند/ پس‌فردا عید است و بگذاریم مردم مقداری نشاط داشته باشند/همین‌که مردم یک ذره نشاط پیدا می‌کنند، می‌گوییم اشکال دارد/بگذاریم مردم هم لبخند بزنند و در هر چیزی مداخله نکنیم و بگذاریم همه در کنار هم باشند/ برخی فکر می‌کنند که فقط باید مشت را گره کرد و فقط داد زد"/ "همه‌اش که نمی‌شود با مشت، پس خداوند برای چه به ما عقل داده است؟/ برخی فکر می‌کردند که یک منقلی اینجا وجود دارد و قطعنامه‌ای است که آن را در این منقل می‌اندازیم و بعد آتش می‌گیرد/ در سال ٩١ به یکباره به ١٠٠ سال قبل برگشتیم/ برخی فکر می‌کردند که یک منقلی اینجا وجود دارد و قطعنامه‌ای است که آن را در این منقل می‌اندازیم و بعد آتش می‌گیرد/ "‏بعضی ها بوق ماشینشان به گاز وصل است!"

به گزارش افکارنیوز، این جملات نمونه ای از سخنان رئیس جمهور دولت تدبیر و امید است که در اخیرا بیان داشته است، سخنانی که در ماههای پایانی عمر دولت یازدهم زده می شود وادبیات آن نشان می دهد روحانی استارت فعالیت های انتخاباتی خود را زده است.

سخنان روحانی نشان می دهد اعتدالیون تاکتیک حمله به جای دفاع را انتخاب کرده اند و با انداختن توپ به زمین منتقدان به دنبال ایجاد فضایی دو قطبی در جامعه هستند تا بتوانند در انتخابات آینده پیروز میدان باشند.

یکی از مهمترین جملات آقای روحانی این است که " پس‌فردا عید است و بگذاریم مردم مقداری نشاط داشته باشند" این سوال مطرح می شود که چه کسانی باید برای شادی مردم تلاش کنند؟ مردم زمانی نشاط و شادی در زندگی شان جاری می شود که مشکلات انها برداشته شده و متاسفانه امروز به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برگترین مشکل انها در زندگی است.

دولت باید امروز به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای و حمله به منتقدین پاسخگوی وعده و وعیدهایی باشد که در سال 92 و پس از ان به مردم می داد، آقای روحانی باید بگوید که  در طول عمر دولت یازدهم چه کارهایی را برای حل مشکلات اقتصادی انجام داده است، وعده 100 روزه حل مشکلات اقتصادی چه شد؟

از سوی دیگر هنوز عمر دولت یازدهم تمام نشده و بهتر است به جای اینکه آقای روحانی و دولتمردان روی سخن خود را خطاب به برخی ها و بعضی ها بگیرند به فکر خدمت به آحاد مردم باشند.

همچنین اگر دولت توانایی اداره کشور را ندارد و اعتقاد دارد مشکلات انچنان زیاد است که نمی تواند از پس حل کردن انها بر آید در انتخابات آینده حضور پیدا نکند و بگذارد کسانی که توانایی اداره کشور را دارند وارد صحنه رقابت شوند.

اینکه همه مشکلات به دولت قبل سوق داده شود امروز فایده ای برای مردم ندارد، مردم انتظار دارند اگر وعده ای به آنها داده می شود به آن عمل شئود.

آقای روحانی درباره کاهش تورم درازای رکود ادامه‌دار در کشور، افزایش بی‌کاری، افزایش فاصله طبقاتی، فساد مالی مدیران رده‌بالای دولتی، تمدید تحریم‌ها و نقض برجام از سوی امریکا، تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ایرانی توضیح دهد، آیا همه این مشکلات مربوط به گذشته است؟ 

به نظر می رسد دولت یازدهم که کارنامه قابل قبولی در حل مشکلات مردم نداشته و این را دولتی ها به خوبی می دانند و به همین دلیل است که می خواهند با ایجاد فضایی دو قطبی سعی در بازسازی سبد رای خود کنند.