پیشنهاد انتشار اسامی رای دهنده به حقوق 22 میلیونی در مجلس/ اسامی نمایندگانی که رای منفی دادند را منتشر می کنیم

گروه سیاسی- حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه تصویب حقوق بیش از 20 میلیون در مجلس یک فاجعه بود، گفت: با مصوبه مجلس حقوق 4 گروه از اقشار از جمله مدیران تا 22 میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: در راستای جلوگیری از حقوقهای نجومی، پیشنهادات خوبی از سوی برخی از نمایندگان در صحن مجلس مطرح شد و درمسیر تصویب قرار گرفت اما به یکباره با تغییراتی که ایجاد شد این فاجعه بوجود آمد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: طبق این قانون حداکثر حقوق مدیران هفت برابر حقوق پایه یک کارگر بود که با توجه به حقوق 950 هزار تومانی در سال جاری، این حقوق در مجموع به شش میلیون 300 هزار تومان می رسید.

حاجی دلیگانی گفت: برای اینکه حقوقهای زیاد پرداخت نشود، یک محدودیتی ایجاد کردند تا حقوق های نجومی پرداخت نشود و پیشنهاد شد تا متخصصان و شاغلان مناطق عملیاتی ، مرزی و مناطق محروم، 2 برابر هفت برابر دریافت کنند و دولت می تواند تا 30 درصد هم به این حقوق اضافه کند و برای کسانی که تخصص خاص دارند این 30 درصد به 60 درصد افزایش یافت. یعنی شورای حقوق و دستمزد می تواند تا 60 درصد به حقوق متخصصان اضافه کند. 

حاجی دلیگانی تصریح کرد: فاصله حقوق پایه با حقوق مدیران که حتی به 22 میلیون تومان هم خواهد رسید، فاجعه است و باید فاتحه عدالت را خواند.

وی گفت: تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که از مجمع تشخیص مصلحت نظام بخواهیم تا این مصوبه مجلس را رد کند و تصویب نکند.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از رسانه ها می خواهیم اسامی نمایندگانی که به این طرح رای مثبت دادند را منتشر کنند تا مردم بدانند که چه کسانی خواهان افزایش حقوق تا 22 میلیون هستند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ما به اسامی نماینده هایی که به این طرح رای مثبت دادند دسترسی نداریم تا منتشر کنیم،  گفت: ما در جلسه امروز مجلس نامه ای تنظیم می کنیم تا نمایندگانی که به این طرح رای ندادند و رای منفی دادند و یا در رای گیری شرکت نکردند، امضا کنند و این اسامی را منتشر کنیم.