حمیدرضا صارمی پیش از ظهر سه شنبه در جمع شهرداران استان یزد اظهار داشت: در ایران نسبت به سایر کشورها استفاده بیشتری از وسایل نقلیه عمومی می شود به همین دلیل سازمان شهرداریها با رویکرد حمایت از بخش حمل و نقل عمومی وارد عمل شده است.

به گزارش افکار به نقل از مهر، وی افزود: در همین راستا، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور آمادگی دارد تا هر میزان اتوبوس که مورد نیاز شهرداری‌ هاست، اتوبوس در اختیار آنها قرار دهد.

صارمی خاطرنشان کرد: در همین راستا همچنین یارانه اتوبوسها نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

معاون امور شهرداری سازمان شهرداریهای کشور همچنین از طراحی نرم ‌افزار هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل توسط پارک علم و فناوری دانشگاه تهران خبر داد.

وی یادآور شد: این سامانه کمک قابل توجهی به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از یک ‌سو و افزایش بهره‌وری از این ناوگان خواهد کرد.

صارمی همچنین بر لزوم استفاده از مشارکت عمومی مردم در امور شهرداری‌ها تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد نیز در این همایش خاطرنشان کرد: هم ‌اکنون ۸۰ درصد از مردم استان یزد شهرنشین هستند و روستاها تقریبا خالی از سکنه شده‌ اند.

سیدمحمد میرسعیدی عنوان کرد: ۵۰ درصد از ۸۰ درصدی که هم‌اکنون در استان یزد شهرنشین محسوب می‌شوند، ساکن مرکز استان یزد شده ‌اند.

وی از خضرآباد به عنوان کوچکترین شهر جهان اسلام یاد کرد که در استان یزد واقع است و بیان داشت: این شهر نیازمند توجه ویژه شهرداران است.

میرسعیدی تعامل بیشتر شهرداریها با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای ارائه خدمات بهتر به ساکنان بافتهای فرسوده را خواستار شد.