هاشمی علاقه‌ای نداشت واسطه اصلاح‌طلبان و رهبری باشد

او با بیان اینکه برای ایجاد اعتماد نمی‌توان تنها به گفتار بسنده کرد تصریح می‌کند: به عقیده بنده در گذشته آقای هاشمی بهتر از هر کس دیگری می‌توانست این نقش واسطه را ایفا کند ولی ایشان به هر دلیلی علاقه‌ای به این وصلت نداشت. اکنون نیز آقای روحانی و دولت در جایگاه مناسبی برای ایفای این نقش هستند.

 

*بحث ضرورت ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری نظام و اینکه آقای هاشمی تا قبل از فوتش، نقش حلقه وصل میان جریان چپ و مقام معظم رهبری بوده است را نخستین بار «حسین مرعشی» عضو حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرد و پس از او هم کسان دیگری از اصلاح‌طلبان این مسئله را تکرار کردند.

اما عبدی اولین کسی است که سخنی دقیقا بر خلاف گفته‌های مرعشی و سایرین را مطرح می‌کند.

از طرفی به نظر می‌رسد گفته‌های عبدی درباره مرحوم هاشمی با واقعیت همخوانی بیشتری داشته باشد.

چه اینکه اصلاح‌طلبان از سال 88 به این‌سو هر روز به محاق خودخواسته بیشتری فرو رفته‌اند و لجاجت خود بر مواضع سال 88 را نیز مدام تکرار کرده‌اند.

لیدر اصلاح‌طلبان نیز همچنان منزوی است و بنا به نظر نظام اسلامی در سپهر رسمی سیاست کشور جایی ندارد و حتی با مقامات دفتر رهبر انقلاب هم نمی‌تواند دیدار کند.

بدیهیست که فضای تصویر شده، ادعای حسین مرعشی مبنی بر وجود یک رابط با رهبری نظام را با خدشه جدی مواجه کرده و صحبت عبدی را اثبات می‌کند.

«عبدا... نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات نیز به تازگی در مصاحبه با روزنامه شرق صحبت‌های عبدی را تأیید کرده و گفته است: «ایشان رابط کسی نبود».

شایان ذکر است که از زمان طرح مطالبه اصلاح‌طلبان مبنی بر ارتباط با مقام معظم رهبری، همچنان از سوی این جریان سیاسی مواضعی همچون تأکید بر رفتارهای سال 88، تناقض‌گویی و کنایه زدن به رهبری نظام ساطع شده است.

در حالی که علی‌القاعده باید برای نماز وضو گرفت و لااقل در هنگامیکه مطالبه ارتباط با رهبری معظم مطرح می‌شود؛ اقتضای ادب این است که مواضع غلط گذشته تکرار نشود و مورد تأکید قرار نگیرد.

شاهد مثال آنکه حسین مرعشی اخیراً در جایی گفته است: «دوستان چپ» در مجلس سوم از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راضی نبودند!