عقب ماندگی های اقتصادی و معیشتی رفع نشده است
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بصیرتی طلاب و روحانیون حوزه علمیه استان قزوین که باحضور طلاب و روحانیون استان در مسجدالنبی  برگزار شد اظهار داشت: آنچه امروز باید تبیین شود وظیفه نیروهای انقلاب است.

وی با اشاره به صحبت های اخیر رهبرانقلاب عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر و همچنین دیدار با طلاب و سخنرانی  ۱۴ خرداد کلیدواژه انقلابی گری را مطرح کردند.

رضایی خاطرنشان کرد: از نظر معرفتی ایده جدیدی در انقلاب اسلامی به وجود آمد که  بازگشت سیاست به دین بود و دارای اهمیت است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ترسیم فضای کنونی انقلاب و طرح این سوال که انقلاب در کدام عرصه ها ورود داشته است یادآور شد: در مباحث امنیتی دفاعی علمی و دیگر مباحث انقلاب ورود پیدا کرده است اما عرصه هایی وجود دارد که هنوز توسط انقلاب فتح نشده است و این مهم ترین مسئله است چراکه تداوم و تحقق ارمان های انقلاب  اهمیت دارد.

رضایی انقلابی گری را راهکار مقابله با مشکلات دانست و درادامه  عنوان کرد: در زمینه دفاعی و نمونه های آن از جمله دفاع مقدس و جنگ ۳۳ روزه با روحیه انقلابی گری توانستیم پیروز میدان باشیم.

وی بیان کرد: در تصرف حلب و دمشق توسط دشمن نیز این جمهوری اسلامی ایران بود که تبدیل به دست برتر منطقه شد و دشمنی را که تا ۵۰ کیلومتری بغداد رسیده بود عقب نشاند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت های عرصه سیاسی جمهوری اسلامی  که دشمنان هم به آن اذعان داشته اند از دیگر موارد عنوان کرد و ادامه داد: با این همه در حال حاضر  شکافی خطرناک ایجاد شده است چراکه دانشگاه، هنر، معماری و اقتصاد ما هنوز انقلابی نشده اند و دشمن از همین شکاف بهره برداری می کند.

رضایی در پاسخ به کسانی که می گویند چرا در سوریه می جنگیم خاطرنشان کرد: همان هایی که عامل عقب افتادگی اقتصادی هستند این سوال را مطرح  می کنند که باید به آنها گفت نباید از پیشرفت های موجود عقب نشست بلکه باید اقتصاد را تقویت کردو به رشد رساند.

فرمانده سپاه دوران دفاع مقدس افزود: با شیوه ای که دولتمردان در پیش گرفته اند عقب ماندگی های اقتصادی و معیشتی رفع نشده است و به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب بر انقلابی گری تاکید دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد که امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن هستیم و تصریح کرد: از برجام تاکنون هیچ بانک بزرگی وارد مبادلات اقتصادی ما نشده که سرمنشا آن نیز تهدیدات پنهان دشمن است.

رضایی ادامه داد: امروز به دنبال این هستند تا با ۲ هزار میلیارد دلاری که هزینه کرده اند جاده مبادلاتی ابریشم را منحرف کنند و ریشه اقتصاد ایران را بخشکانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحول و شکل گیری روحیه انقلابی در تمام عرصه ها را خواست رهبری انقلاب دانست و متذکر شد: موضوع انقلابی گری فراتر از انتخابات پیش روست و این مسئله یک حرکت حداقل ده ساله است که برای تحقق آن  باید وحدت را سرلوحه قرار داد.

وی تصریح کرد: باید به نیازهای اصلی انقلاب امروز پاسخ دهیم و با زمان شناسی و لبیک حیدرگونه یک بار دیگر با امام خود بیعت کنیم.