یک حاشیه جالب از مراسم دیروز در بیت رهبری+عکس

در واقع در دیدارهای رسمی و عمومی رهبر انقلاب -چه با اقشار مختلف مردم و چه در دیدار با مسئولان و نظامی‌ها- هیچ دکور و تزئیناتی در کار نیست و تنها -اگر رهبری بجای نشستن در بالکن، پایین بنشینند- آیه یا روایت و یا جمله‌ای به تناسب موضوع، در بالای جایگاه ایشان نصب می‌شود.

اما در دیدار روز گذشته حال و هوای حسینیه امام خمینی با گذشته فرق داشت و تعداد زیادی از نمادهای سال‌های دفاع مقدس ازجمله «نخل» -به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در خوزستان- تابلوها و بنرهای مختلف از تصاویر شهدا، رزمندگان، یادمان‌های مناطق جنگی و جوانان حاضر در اردوهای راهیان نور، به وفور در حسینیه به چشم می‌خورد.

ستون‌ها و دیوارها نیز با پارچه‌های خاکی رنگ -به عنوان رنگ غالب در لباس رزمندگان و بسیجیان آن سال‌ها- پوشیده شده و در بالای سر فرمانده کل قوا -همان محل نصب آیات روایت و جملات- نیز با پارچه‌ای بزرگ به شکل یک «چفیه» -نماد معروف دفاع مقدس- و منقش به نام حضرت زهرا(س) نصب شده بود.

«سربند»، از دیگر نمادهای سال‌های دفاع مقدس در میان بسیجیان و رزمندگان است که در جای جای حسینیه و روی تریبون محل مداحی و گزارش مسئولان به چشم می‌خورد.

جمعیت زیادی از حضار، سربندی به سر داشتند و چفیه‌ای بر دوش که از مقتضیات و رسوم معمول این گونه دیدارهای بسیجیان با رهبر انقلاب است.

البته موقعیت‌ خاص در دیدارهای رهبری در حسینیه امام خمینی(ره) یک استثنای دیگر نیز دارد و آن هم در 19 بهمن هر سال و در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش است.

در واقع نیروی هوایی تنها قشری است که این فرصت را دارد تا در جریان دیدار با فرمانده کل قوا از «گروه موزیک» در ابتدای جلسه استفاده کند؛ موضوعی که در دیگر دیدارهای رسمی به چشم نمی‌خورد.