اتمام زمان ثبت نام انتخابات میاندوره‌ای مجلس

علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور، امروز در نشست هماهنگی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور و ستاد انتخابات استانها، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در ١٤ نقطه خارج از کشور هم برگزار می‌شود و ما باید با همکاری وزارت امور خارجه زمینه حضور این عزیزان را نیز فراهم کنیم.

وی با اشاره به اتمام زمان ثبت نام انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ٤ حوزه انتخابیه افزود: کار ثبت نام انتخابات میاندوره ای مجلس پایان یافته و هیئت‌های اجرایی در حال بررسی استعلامات از مراجع ٤ گانه هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ثبت‌نام  انتخابات شوراها از ٣ اسفند آغاز می‌شود، تصریح کرد: به ما خرده می‌گرفتند که چرا در ایام تعطیلات این ثبت نام صورت می‌گیرد اما ما مجری قانون هستیم و روز هدف ٣ اسفند انتخاب شده بود و ما باید آن را اجرا کنیم. البته تلاش شد در یک طرح دو فوریتی زمان ثبت نام شوراها تغییر داده شود اما آن طرح هم تبدیل به قانون نشد.

احمدی اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نامها از ٢٢ فردودین و تنها در ستاد انتخابات کشور خواهد بود. این را هم بگویم برای وزارت کشور تعطیلی در این ایام معنا ندارد.

وی با اعلام اینکه در زمینه انتخاب شعبه این وظیفه بر دوش هیئت اجرایی شکل گرفته در محل است، تصریح کرد:  هیئت‌های اجرایی خواهند گفت چقدر شعبه پیش بینی می‌کنند و لذاما منتظر تشکیل هیئت های اجرایی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری هستیم تا امار دقیق تعدادشعبه در سراسر کشور اعلام شود.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: تا ٣ ساعت معطلی در اعلام نتیجه یک صندوق پیش می‌آید هزاران شایعه درست می‌کنند چرا صندوق را اعلام نمی‌کنند، ما باید امنیت روانی را ایجاد کنیم و وزارت ارتباظات وظیفه خاصی در این زمینه بر عهده دارد.

احمدی تاکید کرد: وظیفه ما اجرای قانون است و در این زمینه همه ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم.