سفر وزیر جنگ اسرائیل به آمریکا برای گفتگو درباره ایران

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شب گذشته به منظور دیدار با مقامات دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، عازم این کشور شده است. 

 

بر اساس این گزارش، وزیر جنگ اسرائیل رژیم صهیونیستی قرار است با «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، ژنرال «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، و نیز «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، و دیگر چهره های ارشد دیدار و گفتگو کند. 

 

لیبرمن بعد از دیدار دو هفته قبل خود با متیس در مونیخ، وی  را دوست واقعی رژیم صهیونیستی خواند و گفت: «از ملاقات با یک دوست واقعی اسرائیل که به امنیت اسرائیل متعهد است، خرسندم.»

 

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی منتشر شده، آمده است که دو طرف (لیبرمن و متیس) در این دیدار جدید خود که قرار است سه شنبه (امروز) انجام شود، قصد دارند درباره چالش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا از جمله ایران، سوریه، لبنان و سایر موارد دیگر بحث و گفتگو کنند. 

 

لیبرمن اوایل روز دوشنبه به قانونگذاران درباره الحاق کرانه باختری هشدار داد و گفت: اسرائیل یک «پیام مستقیم» از آمریکا دریافت کرده است که می‌گوید تصمیم برای اعمال قانون اسرائیل در کرانه غرب به یک «بحران فوری با دولت جدید» در آمریکا منجر خواهد شد. 

 

سخنگوی لیبرمن از اظهارنظر درباره اینکه چه کسی در دولت آمریکا این پیام را ارائه کرده است، خودداری کرد.