تور اروپا گردی روحانی قبل از مناظرات انتخاباتی/ موافقت فقط یک کشور با سفر

گروه سیاسی- نماینده مشهد در مجلس از تور اروپا گردی روحانی رئیس جمهور در آستانه انتخابات و قبل از مناظرات انتخاباتی خبر داد و گفت: رئیس جمهور قصد دارد تا قبل از انتخابات به چند کشور مهم اروپایی سفر کند اما از آنجا که اروپائیها هم می دانند این سفرها انتخاباتی است، تا کنون فقط لهستان با انجام سفر موافقت کرد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به ناکامی دولت در بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت روحانی در رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم، افزایش تولیدات داخلی، جلوگیری از واردات و افزایش صادرات، عمران و آبادی مناطق محروم  و بطور کلی در عرصه داخلی کارنامه خوبی ندارد. دلیل آن هم همان است که وضعیت برجام بر کشور تحمیل کرده است.

وی افزود: دولت روحانی به برجام چشم دوخت و تلاش داشت تا از پس برجام مشکلات داخلی را رفع کند اما وی در این زمینه موفقیتی نداشت و باعث شد تا مشکلات مردم و مملکت تلنبار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، به این نتیجه رسیده که چون در عرصه داخلی کارنامه خوبی ندارد ، بر روی سیاست خارجی مانور دهد. در همین رابطه ماموریت ویژه ای به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سپرده شد.

 

کریمی قدوسی گفت: قرار شد تا حسن روحانی رئیس جمهور از دوره زمانی 15 فروردین تا 20 اردیبهشت به چندین کشور مهم اروپایی سفر کند و این سفرها طوری تنظیم شود که یک روز قبل از مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری به اتمام برسد.

وی گفت: آلمان، فرانسه، لوکزامبورگ، ایتالیا، لهستان و ... از جمله کشورهای مد نظر هستند که تا کنون فقط کشور لهستان با انجام این سفر موافقت کرده و بقیه کشورها هنوز پاسخی ندادند.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه کشورهای اروپایی می دانند که این سفرها انتخاباتی خواهد بود، گفت: این کشورها می دانند که روحانی برای پیروزی در انتخابات رای ندارد و می خواهد با انجام  سفرها اینگونه القا کند که روابط خوبی با اروپا برقرار شده و مشکلات در تعامل با غرب و اروپا حل خواهد شد.

 

کریمی قدوسی تصریح کرد: هدف دولت هم از سفرها این است تا القا کند که ما که می گفتیم  بدون تعامل با غرب مشکلات حل نمی شود، الان این تعامل برقرار شده است و در آینده مشکلات حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به تلاشهای گسترده ظریف برای انجام این سفرها گفت:  تا کنون به جز لهستان هیچ کشوری برای سفر روحانی پاسخ مثبت نداده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: تور اروپا گردی روحانی در آستانه انتخابات ریاست جمهور و روزهای قیل از مناظرات انتخابات، معنا و مفهومی جز تبلیغات انتخاباتی ندارد و مردم می دانند که اگر قرار بود مشکلات کشور در تعامل با غرب و برقراری روابط با اروپا حل و فصل شود، تا کنون انجام می شد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه هنوز تحریمها برقرار است و غربیها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند، افزود: در دولت روحانی هیئت های زیادی از اروپا به داخل ایران آمدند و رفتند اما مردم دیدند که این سفرها هیچ سودی نداشت و آنها صرفا دنبال منافع خودشان هستند. 

دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود. 

ثبت نام از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در اواخر فروردین ماه آغاز می شود و به مدت پنج روز ادامه می یابد.

مدت تبلیغات انتخاباتی نیز از هفتم اردبیهشت  به مدت ۲۰ روزآغاز می شود و تبلیغات انتخاباتی نامزدها در روز ۲۸ خرداد ممنوع  است.