کلید طلایی خاورمیانه در ایران است

"علی اکبر صالحی" در نشست هفتمین جشنواره کارافرینان که امروز پنجشنبه در سالن همایشهای صدا و سیمابرگزار شد، اظهار داشت: به زودی 600 تا 900 تن کیک زرد وارد می‌کنیم.

 

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: گفته می شود 20 هزار سانتریفیوژ خارج شد ولی از این تعداد 10 هزار سانتریفیوژ کار نمی کرد و برای سایر آنها هم اورانیوم نبود . اگر ادامه می دادیم و اورانیوم تمام می شد کل صنعت هسته ای خودبخود می ایستاد.

 

صالحی گفت: گاهی ما خودمان فضای یأس و ابهام و تشویش را ایجاد می کنیم که این بر خلاف جوانمردی و اسلام است. ما در عرصه بین المللی نقش آفرین هستیم و کلید طلایی خاورمیانه در ایران است.

 

وی گفت: برخی از این مسائلی که برای ما پیش آمده ناشی از نابلدی خودمان بوده که پول خود را به درستی سرمایه گذاری نکرده ایم.

 

وی با اشاره به لوله کشی گاز به طول 270 هزار کیلومتر در کشور اظهار داشت: این کار طی ٣٧ سال گذشته انجام شده و 90 درصد کشور از لوله کشی گاز استفاده می کند. ما قطب برق منطقه شده ایم.

 

صالحی با اشاره به حضور خود در نیروگاه هسته ای بوشهر گفت: این افتخار است که سرویس نیروگاه با خود دانشمندان ایرانی است در حالیکه ما در دوران جنگ یک لوله خمپاره و لامپ رادار هم نداشتیم و ساختیم.

 

وی با ذکر این نکته که هیچ کشوری بدون مانع به دستاورد نرسیده و راه هموار نداشته اند که تاریخ امریکا و اروپا نمونه های ان هستند، اظهار داشت: اما ما باید موانع را رفع کنیم که همین اقتصاد مقاومتی یک دنیا مطلب دارد و من به آن امیدوار هستم. برای پیشرفت باید به یک نقطه بحرانی برسیم .

 

صالحی با اشاره به مقایسه کشور با برخی کشورهای پیشرفته گفت: برخی پیشرفتها اکتسابی است مانند مالزی که یک کشور صنعتی یا کارخانه ای است، اما در ایران جوانه های شروع صنعت اغاز شده و در هسته ای می بینیم که خودمان مولد هستیم. من در مالزی چشمه علم نمیبینم. اردوغان زمانی که در وزارت خارجه بودم به ما گفت چرا در صنایع موشکی و سلول های بنیادی به ما کمک نمی کنید که آمدند و سلول های بنیادی ما را بردند.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی درحوزه هسته ای توانمند شده  اظهار داشت: الان طوری شده که سانتریفیوژها در حوزه بهداشت و نفت را هم خودمان تولید می کنیم در حالیکه در گذشته از خارج تهیه می شد.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به واقعیت حضور معنوی ایران در یمن ، لبنان و عراق و سوریه گفت: این موصوع حاصل یکپارچگی کشور است و بر همین اساس است که دولتمران ما میتوانند در مذاکرات با قدرت ظاهر شوند و از انها نترسند.