چرخش یهویی روحانی درباره لغو تحریم‌ها!

حسن روحانی که در چندین مرحله از لغو تمامی تحریم‌ها به واسطه برجام سخن گفته بود در کنگره بین‌المللی بزرگداشت روز شهید با عقب‌نشینی 180 درجه‌ای به طرح این سوال پرداخت که آیا همه تحریم‌ها پایان یافته و پاسخ داد: «البته که نه ما در یک بخش، تازه اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه عمل کند و به عهدش پایبند باشد در جاده هسته‌ای موانع را برداشتیم، جاده‌های دیگر هنوز مشکل دارند و راه طولانی را در پیش داریم.»

دولت یازدهم برجام را بزرگترین دستاورد خود خوانده است و همواره از دستاوردهای عظیم آن سخن گفته و وعده‌های بسیاری در این زمینه به مردم داده است، اما به نظر می‌رسد که با نزدیک شدن به فضای انتخابات سعی دارد با چنین سخنانی انتظارات مردم را تقلیل دهد. در واقع دولت روحانی مانند ماشینی است که در زمینه وعده‌دهی به مردم با سرعت سرسام‌آوری حرکت کرد و امروز که همه به دنبال رسیدن این اتومبیل به مقصدی است که دولت وعده داده بود، به یکباره سعی دارد ترمز دستی را بکشد. به هر جهت دولت روحانی وعده‌هایی به مردم داده است که فراموش‌شدنی نیست.

روحانی در مجمع ملی سلامت با کنایه‌های همیشگی که مختص وی است خطاب به منتقدان گفته بود: «ما در آغاز دولت مشکلات فراوانی داشتیم. بعضی‌ها حافظه‌شان نمی‌دانم چگونه است، ما آلزایمر سیاسی هم داریم.»