افتتاح ستاد انتخابات زادگاه روحانی

در فاصله ۶۸روز تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای ایران اسلامی، صبح شنبه ستاد انتخابات استان سمنان، با حضور استاندار و معاونان وی، اعضای هیئت نظارت بر انتخابات، فرمانداران شهرستان های هشت گانه استان و تنی چند از مدیران دستگاه های قضایی، خدماتی و دولتی به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.

استاندار سمنان در این مراسم با بیان اینکه تعداد ۷۸۷ شعبه انتخابات در استان خواهیم داشت، گفت: ۶۴۷ شعبه از این تعداد ثابت و ۱۴۰ شعبه سیار خواهد بود همچنین امکان پوشش ۹۹.۵ مخابراتی در شعب اخذ رای وجود دارد که امکان برگزاری انتخابات الکترونیک را فراهم خواهد کرد لذا باید گفت احتمالا انتخابات الکترونیکی در چند شهر استان برگزار می شود.

محمد رضا خباز ضمن اشاره به ضرورت مهیا کردن حضور پرشور مردمی در انتخابات ۹۶ به مثابه نخستین رسالت ستاد انتخابات استانداری سمنان، گفت: در انتخابات دوره گذشته ۶۵ درصد واجدان شرایط در انتخابات حضور داشتند که باید تلاش کنیم این میزان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند که میزان رای ملت است و دیگر هیچ قیاس و میزان دیگری نیست، ابراز داشت: رای مردم حق الناس و تعیین کننده است لیکن مجریان انتخابات در صیانت از آن تلاش کنند.

استاندار سمنان خطاب به فرمانداران افزود: انتخابات در کشور ما از سه منشاء برگزار می شود نخست قانون، سپس قیاس و در آخر الگو، لذا به سخنان بدخواهان خارجی و داخلی گوش نکرده و با قوت و شدت انتخاباتی سالم و شفاف برگزار کنید شما همچنین باید با رفتار مطلوب انتخاباتی چنان کنید که هیچ کس گمان بد به انتخابات ما نداشته باشد.

محمد متقی دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این نشست گفت: شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور پرشور مردم در استان مهیا است و امیدواریم شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

وی افزود: تمام مجریان انتخابات از امروز تا پایان انتخابات در خدمت‌رسانی به این رویداد مهم آماده هستند و از تاریخ سی ام اسفندماه جاری نیز تمامی فرمانداری ها و بخشداری ها آماده نام نویسی از داوطلبان حضور در انتخابات خواهند بود.