برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در شهرهای کوچک

محمدجواد کولیوند نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شوراها در شهرهای کوچک خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که امروز با وزارت کشور و شورای نگهبان در هیئت نظارت داشتیم مقرر شد که انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرهای کوچک با هماهنگی وزارت کشور به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده مقرر شده بعد از تعطیلات نوروز نیز به صورت آزمایشی روند اخذ رای تمام الکترونیک با تفکیک رای‌دهندگان با سواد و بی‌سواد مورد آزمایش قرار گیرد تا نواقص آن را پیدا کنیم.

نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شوراها در 10 هزار شعبه اشاره کرد و گفت: وزارت کشور پیشنهاد داده بود که در شهرهای تهران و مشهد، شهرهای با 7 عضو و یا 5 عضو شورا به صورت الکترونیک برگزار شود و قرار شد این انتخابات در شهرهای کوچک به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

کولیوند در پایان خاطر نشان کرد: قصد داریم روند برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک در سطح کشور مورد آزمایش قرار گرفته تا در سال‌های آینده شاهد برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در دیگر انتخابات‌ها نیز باشیم.