قرائت گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در صحن

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد یکساله پارلمان در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) 22 اسفندماه از سوی کاظم جلالی رئیس این مرکز قرائت شد.

بنابر این گزارش، در جمع بندی این گزارش تصریح شده است: با وجود تلاش‌های مجلس شورای اسلامی برای هم‌راستاسازی قانون برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه سنواتی، قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و چند مورد از قوانین اخیر و تصویب با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هنوز بخشی از مسیر پر کردن خلاء‌های قانونی باقی مانده است که بیش از همه نیازمند تسریع دولت محترم در ارائه لوایح کلیدی در حوزه‌هایی مانند بانکداری و بودجه‌ریزی و ... است و با تدوین راهبردهای مجلس دهم و دوری از روزمرگی در تقنین، امید می‌رود که مجلس دهم در سال‌های پیش رو بتواند به این حرکت سرعت بخشد.

همچنین در حوزه نظارت،‌ عدم انتشار گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی توسط دولت محترم و عدم توافق بر سر شاخصه‌های نظارت در سطح فرابخشی و بخشی و زمان‌بندی آنها یکی از موانع مهم در مسیر نظارت محسوب می‌شود که امید می‌رود با همکاری دولت و مجلس و استفاده از ابزارهای نظارتی در اختیار مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک مرتفع گردد.

ادامه دارد ...