اصلاحاتی ها همه تخم‌مرغ‌های شانس خود را در سبد روحانی می گذارند؟
برخی از اعضای این طیف نیز معتقدند هر چند روحانی کارنامه قابل قبولی به ویژه در حوزه اقتصادی نزد مردم ندارد، اما اصلاح‌طلبان مجبورند پای روحانی بمانند و تنها با مطرح کردن نامزد موازی، امتیاز بیشتری را از وی مطالبه کنند.

محسن رهامی در گفت‌وگو با الف با بیان اینکه در مورد روحانی هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم، اظهار داشت: متاسفانه دولت در ایجاد اشتغال و رونق بازار چندان موفق عمل نکرده و بسیاری از کارخانجات که تعطیل بوده کماکان تعطیل می‌باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات روحانی خواهد بود یا فرد دیگری، افزود: در مورد این موضوع هنوز به قطعیت نرسیدیم چرا که اصلاح‌طلبی یک گفتمان است و حزب متمرکز نیست و طیف‌های مختلفی در آن وجود دارد که همگی جامع هستند، لذا در مجموع جریان اصلاح‌طلب برای کاهش آسیب‌ کاندیدای دیگری را معرفی می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز اعتقاد دارند که ممکن است با مطرح کردن فرد دیگری تجزیه و تعدد آراء به وجود بیاید مانند همان اتفاقی که در سال 84 افتاد. مشخص نیست که اگر فرد دیگری را معرفی کنم آن کاندیدا به نفع آقای روحانی کنار بکشد، مگر اینکه روحانی از فرد مورد اعتماد خود بخواهد که با هم در انتخابات شرکت کنند.

رهامی ادامه داد: در شورای سیاست‌گذاری هم حزب وجود دارد و هم اشخاص اما در جبهه هماهنگی فقط حزب وجود دارد، لذا نظرات با هم متفاوت است لذا ما داریم به یک جمع‌بندی‌هایی می‌رسیم که امکان دارد اصلا این جمع‌بندی تا زمان انتخابات طول بکشد، این نظر وجود دارد که فرد دیگری به جای روحانی معرفی شود ولی نظر اکثریت نیست.

گفتنی است پیش از این کسان دیگری مانند عارف نیز اعلام کرده‌اند افرادی غیر از روحانی از جریان اصلاح‌طلب نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند شد.

اما غلامرضا انصاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران به ایلنا گفت: نزدیکان روحانی موافق کاندیدای پوششی نیستند. او درباره جلسه هفته گذشته هیئت رئیسه شورای اصلاح‌طلبان با روحانی گفت: در آن جلسه، اعضای شورا به روحانی توصیه کردند که برای حضور قوی در جریان تبلیغات انتخابات، از یک تا سه کاندیدای پوششی استفاده شود.

انصاری با تاکید بر اینکه اعضای هیئت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به روحانی اطمینان دادند که او نامزد نهایی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده خواهد بود، گفت: برخی اطرافیان روحانی از این پیشنهاد استقبال نکرده و معتقد بودند حضور انفرادی آقای روحانی در جریان تبلیغات تاثیر مثبت و بیشتری دارد.

یادآور می‌شود پیش از این اصلاح‌طلبانی نظیر ابراهیم اصغر‌زاده و عبدالله ناصری تصریح کرده بودند که دولت روحانی، رحم اجاره‌ای‌ اصلاح‌طلبان است.